اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد:

معرفی ارقام جدید برنج برای خودکفایی در تولید طی 2 سال آینده

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برنامه‌های این سازمان برای تحقق خودکفایی در برنج طی دو سال آینده را تشریح کرد که معرفی چند رقم جدید پرمحصول و تقویت ترویج کشاورزی از آن جمله است.

معرفی ارقام جدید برنج برای خودکفایی در تولید طی 2 سال آینده
جهانگیر پرهمت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزای فارس در پاسخ به اینکه چه برنامه‌هایی برای تحقق خودکفایی برنج طی 2 سال آینده دارید، گفت: خودکفایی به عوامل مختلفی بستگی دارد اما سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج  کشاورزی در حوزه علمی و تحقیقی آمادگی کامل برای تأمین نیازهای رسیدن به خودکفایی را دارد.

*ارقام جدید برنج معرفی میشود

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ارقام جدید و پرمحصول برنج معرفی شده و ارقام دیگری هم معرفی خواهد شد که مسیر رسیدن به خودکفایی برنج را سریعتر میکند.
وی در پاسخ به اینکه چند رقم جدید قرار است طی این دو سال معرفی شود، گفت: معرفی هر رقم محصول زراعی مانند برنج 10 الی 12 سال طول می کشد تا تحقیقات آن کامل شود و اینکه چند رقم معرفی شود قابل پیش‌بینی نیست.
پرهمت گفت: چندین ارقام معرفی شده و به سطح مزارع رفته، کشت شده و نیاز است که بخش ترویج سطح بیشتری را با کشت این ارقام پوشش دهد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: یک الی دو رقم برنج هم سال آینده معرفی میشود این ارقام در دست معرفی در مرحله آزمایش است بخشی از آزمون را در مزارع گذرانده‌ شده و بعد از تکمیل تحقیقات معرفی میشوند.
رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: آمادگی کامل داریم که در آینده، از نظر علمی و تحقیقی پشتیبان خودکفایی برنج باشیم.

*تقویت ترویج کشاورزی برای تحقق خودکفایی برنج

وی افزود: در حال حاضر 5 تن شلتوک در هکتار میانگین برداشت در کشور است که اگر طبق برنامه بتوانیم این عملکرد را به  5.5 الی 6 تن در هکتار برسانیم خودکفایی حاصل میشود.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش، ترویج کشاورزی افزود: برنامه‌هایی هم برای ترویج و آموزش کشاورزی داریم که این علوم و تحقیقات را با سرعت بیشتری توسعه دهد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول