اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود خبر داد:

مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج در لنگرود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی لنگرود از مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج در شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج در لنگرود
به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، رمضان بهشتی ظهر امروز در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به اجرای طرح مبارزه بیولوژیکی در اراضی کشاورزی لنگرود، اظهار داشت: امسال برای حفظ سلامت محیط زیست و صرفه‌جویی در هزینه مصرف سموم نباتی و ارتقای کیفیت محصول برنج طرح مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج در لنگرود به اجرا درآمده است.
وی با بیان اینکه این مبارزه در سطح 500 هکتار از شالیزارهای لنگرود به اجرا درآمده است، افزود: در اجرای این طرح 150 هزار تریکوکارت در سه مرحله در شالیزارهای شهرستان  رهاسازی می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی لنگرود با اشاره به اینکه در هر هکتار 100 عدد تریکو  کارت در هر مرحله رهاسازی می‌شود، اذعان داشت: نمونه‌برداری از اراضی شالیزاری توسط کارشناسان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: کارشناسان کلینیک گیاه‌پزشکی شهرستان لنگرود با نمونه‌برداری از اراضی شالیزاری، طرح شبکه مراقبت از این شالیزارها را با همکاری واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی به اجرا گذاشته است.
به گفته بهشتی، در این نمونه‌برداری‌ها حالات رشد کرم ساقه‌خوار برنج بررسی و لاروهای زمستان‌گذران جمع‌آوری می‌شود و با مشاهده شفیره، زنبور تریکو گراما برای مبارزه در اراضی رها می‌شود.
وی از بین بردن کرم ساقه‌خوار برنج، جلوگیری از ورود سموم خطرناک به آب، خاک و شالیزار از جمله مزایای مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه‌خوار برنج است.
مدیر جهاد کشاورزی لنگرود متذکر شد: به شالیکاران توصیه می‌شود به جای استفاده از سموم از روش بیولوژیک برای مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج استفاده کنند.
وی در ادامه از برداشت بیش از 60 درصد برنج این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: امسال وضعیت برنج بهتر از سال گذشته است.
بهشتی با اشاره به کشت دوم در شالیزارهای لنگرود اظهار داشت: پس از برداشت موضوع کشت دوم مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی افزود: در این شهرستان کشاورزان تمایل زیادی به کشت «راتون» دارند به همین منظور برای توسعه کشت راتون درصدد افزایش کشت این محصول در لنگرود هستیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول