اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاطره های پل خاطره‌ها؛

پل شطیط شوشتر؛ از موسوی‌لاری تا محمد نجار

خبرگزاری فارس: هیچ کس باورش نمی‌شد، مگه امکان داشت، آری بنر تبلیغاتی برای افتتاح پل شطیط بود، آخر رسید آن روزی که با خودرو از روی این پل بگذریم.

پل شطیط شوشتر؛ از موسوی‌لاری تا محمد نجار
به گزارش خبرگزاری فارس از شمال خوزستان، پل شطیط یا پل آیت الله جزایری و یا پل خاطره‌ها که اولی بیان عامیانه، دومی نامگذاری دولتی و سومی آنچه معروف است نام‌هایی هستند که در این هشت سال بر این پل نهاده شده است که همگی دارای خصوصیات خاصی است.
 
*کلنگ‌زنی با حضور موسوی‌لاری
شاید روزی هم که عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور دولت هشتم کلنگ این پل بزرگ را می‌زد گمان نیز نمی‌کرد که روزی هشت سال آن طرف تر فردی به نام مصطفی محمد نجار وزیر کشوری باشد که روبان افتتاح این پل را خواهد برید و روی آن گذر خواهد کرد.
کلنگ احداث این پل در روز 13 شهریور ماه سال 1382 در کنار روستای مهدی با حضور دکتر محمدعلی شیخ نماینده وقت شوشتر، بهروز حسینی فرماندار وقت شوشتر و عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر وقت کشور به زمین زده شد.
بر این اساس، در آن روزها برخی از اعضای شورای شهر شوشتر با فریادهایی بر سره این مراسم خواستار تخصیص اعتبارات زیادتری برای آغاز به کار این پروژه کردند ولی این پروژه در قالب اعتبارات استانی و با اعتبار اولیه 500 میلیون تومان کلنگ‌زنی شد.
 
*نقض یکی پس از دیگری وعده های افتتاح
در نخستین سفر استانی هیئت دولت به خوزستان دکتر احمدی نژاد در سفر به شهرستان شوشتر وعده کرد که این پل در سفر آینده هیئت دولت به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد و این نخستین وعده‌ای بود که برای افتتاح این پل عملی نشد.
بر اساس این گزارش، زمانی که دوره چهار ساله فرمانداری بهروز حسینی‌فر در شوشتر به پایان رسید و دوره‌ای شش ماهه اسکندر تلغری سرپرست فرمانداری شوشتر را در دست داشت علی اصغر قوچانی نخستین فرماندار دولت نهم در شوشتر توجه ویژه ای به این پل داشت.
در سال نخست دو میلیارد تومان و در سال بعد با کاهش 10 درصدی از سرجمع اعتبارات تملک دارایی بودجه اختصاصی به این پل را تا 4.8 میلیارد تومان از بودجه های شهرستانی و 3 میلیارد از اعتبارات استانی افزایش داد و این زمان بود که رشد چشم گیری در پیشرفت این پروژه حاصل شد.
در این دوره دو سال اندی بارها وعده بهره برداری قریب الوقوع این پل داده شد ولی بارها این وعده نقض شد تا زمانی که با حضور محمدرضا آملازاده فرماندار جدید شوشتر در سال 89 وعده تسریع و بهره‌برداری نیم بند این پروژه صادر شد و ترافیک عملا در تاریخ 28 اسفند ماه سال89 در این پل احساس شد.
 
*حاشیه نگاری روز افتتاحیه
زمانی که وزیر کشور در مراسم حضور یافت با همه حضار سلام کرد و با تکان دادن دست تلاش مرد گرمی هوای شوشتر را به گرمی محبت بین خود و حضار تبدیل کند.
منوچهر رحمانی مدیر کل راه و ترابری خوزستان پس از ارائه گزارش کوتاهی در مراسم از وزیر کشور خواست تا در پرداخت بدهی‌های  شش میلیارد تومانی این پروژه کمک کند و خود بدون موافقت وزیر کشور اقدام به فرستادن صلوات کرد که با این شرایط وزیر کشور نیز با تکان دادن سر و زدن لبخند این مهم را پذیرفت.
رحمانی به دلیل پرکاری و بی ادعایی پیمانکار پل شطیط شوشتر را (مهندس بنک‌دار) پدر پل‌های خوزستان نام نهاد و گفت: بنک‌دار دیگر برای پول کار نمی‌کند.
پس از آنکه حجازی استاندار خوزستان به ارائه گزارش کار پرداخت بارها به سخنان و آمار ارائه شده توسط رحمانی مدیر کل راه و ترابری استناد کرد.
زمانی که وزیر کشور از موافقت ارتقای درجه شهرداری شوشتر خبر داد و گفت: دستور لازم در این باره را صادر می‌کند سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر در مجلس با برخاستن از جای خود از مردم خواست تا با ختم صلوات از وزیر کشور تشکر کنند.
زمانی که وزیر کشور و مردم برای افتتاح پل حاضر شدند مردم شهرستان با هجوم به وزیر کشور از وی در خواست‌هایی عنوان کردند که اهم آن‌ها توجه به آب روستایی، تامین آب کشاورزی، توجه به محرومیت‌های روستایی و شهری، رفع مشکل پل گرگر، توجه به مسائل گردشگری و... بود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول