اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در خوزستان؛

شوشتر بذر گندم تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون روستایی شوشتر از تولید بذر گندم مورد نیاز در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات تولید بذر آغاز شده است.

شوشتر بذر گندم تولید می‌کند
منوچهر رحیمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: همه ساله بذر مورد نیاز شوشتر در محصول گندم باید به طور کامل از خارج از شهرستان خریداری و تهیه می‌شد ولی در سال‌جاری بیش از 25 درصد از بذر مورد نیاز در این شهرستان تولید می‌شود.
وی با اشاره به اخذ مجوزهای مورد نیاز برای این مهم بیان کرد: مجوزهای مورد نیاز برای این مهم در شهرستان و استان اخذ شده است و به این ترتیب هیچ مانعی برای آغاز به کار در این بخش وجود ندارد.
رحیمی با اشاره به تعهد انجام شده برای تولید بذر در سطح شهرستان در سال‌جاری تاکید کرد: در سال جاری بیش از 2 هزار تن گندم برای استفاده بذری تولید و بین کشاورزان توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به نیاز شهرستان شوشتر در بذر سالانه گفت: در سطح شهرستان شوشتر سالانه بیش از 7 هزار تن بذر گندم مورد نیاز است.
این مقام مسئول با استراتژی اخذ شده برای اینکه تنها بخشی از بذر مورد نیاز شهرستان درون شوشتر تولید شود، افزود: با توجه به اینکه ممکن است بذری با نوع آفت‌های موجود در شهرستان شوشتر خو بگیرد و این امر برای کشاورزان مشکل آفرین خواهد شد، تنوع بذر را در کشت سالانه در نظر می‌گیریم.
رحیمی نژاد تاکید کرد: مراحل اخذ مجوز پس از اخذ تائیدیه صادر شده توسط سازمان تحقیقات کل کشور انجام شده است و بذر تولیدی در شوشتر همه استانداردهای لازم را دارد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول