اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان خبر داد:

کاهش افت تحصیلی در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از کاهش افت تحصیلی در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

کاهش افت تحصیلی در سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد بنائیان‌سفید ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران، از تشکیل کمیته سال جهاد اقتصادی در این اداره کل خبر داد واظهار داشت: در این کمیته، اساسنامه مربوط تدوین شده و پیش‌بینی برآیندها صورت گرفته است.
بنائیان‌سفید افزود: هم‌زمان با سال جهاد اقتصادی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که برنامه‌ها با هدفمندی و بر اساس اصول پیش برود و در راستای کیفیت‏بخشی عملکردها و کاهش افت تحصیلی قدم برداشته شود.
وی افزود: براساس کارهای پژوهشی انجام شده، مشخص شده است که حدود 1.2 درصد بودجه عمومی اختصاص شده به آموزش و پرورش هر ساله برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان و هزینه‌های مترتب آن هزینه میشود و این شامل اتلاف عمر، هزینه‌های دولت، هزینه سبد فرهنگی خانوار و ... است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: در زمان انجام آن تحقیق، 20 درصد بودجه آموزش و پرورش به امور عمومی اختصاص مییافت و این نشان‏دهنده بار زیاد هزینه‌ای افت تحصیلی به دولت و خانواده‌هاست.
بنائیان‌سفید ادامه داد: خوشبختانه در استان سمنان نسبت به سال گذشته شاهد کاهش افت تحصیلی بوده‌ایم و سمنان از نظر علمی و تحصیلی پیشرفته محسوب میشود.
 
* لزوم ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش
وی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال متون آموزشی پایه اول ابتدایی براساس همین تحول مدنظر تغییر یافته و مبتنی بر فلسفی تعلیم و تربیت اسلامی و بومی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: معلمان پایه اول ابتدایی نیز با حضور در وزارت آموزش و پرورش و شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با متون آموزشی جدید، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.
وی بیان داشت: از شهریور ماه امسال نیز آموزش ضمن خدمت این پایه در شهرستان‌های استان سمنان آغاز شده است و تا مهر ماه آموزگاران، آمادگی لازم را نسبت به تحول رخداده در کتاب‌های سال اول ابتدایی پیدا میکنند.
 
* تشریح عوامل تحول بنیادین برنامه درسی ملی
بنائیان‌سفید بیان داشت: تحول بنیادین در برنامه درسی ملی از نظر عمودی و افقی دارای پنج عامل عمودی و چهار بعد افقی است که باید به آن به خوبی توجه شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اصول تفکر و تعقل، ایمان، اخلاق، علم و عمل از مهم‌ترین مبانی عمودی تحول بنیادین برنامه درسی ملی بوده و در ابعاد افقی نیز ارتباط انسان با خود، ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با خلقت و طبیعت و ارتباط انسان با خلق باید موردنظر قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد:‌ محتوای کتاب‌های درسی را باید بر این منوال طراحی کرد تا مراتبی از حیات طیبه در دوره‌های تحصیلی دست یافتنی شود.
 
* تجمیع مکان‌های آموزش و پرورش سمنان
بنائیان‌سفید همچنین با اشاره به تجمیع مکان‌های آموزش و پرورش در استان سمنان اظهار داشت: چهار ساختمان در خارج از اداره کل آموزش و پرورش این استان تخلیه و با بازسازی دبستان مریم، به این مکان انتقال یافته است.
وی با اشاره به فواید بسیار مترتب از تجمیع مکان‌های زیرپوشش آموزش و پرورش، اضافه کرد: با این اقدام، مجموعه معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش در یک راستا و در کنار هم قرار میگیرند و در بسیاری از امور و هزینه‌ها نظیر رفت وآمد، مصرف انرژی و ... صرفه‌جویی میشود و همچنین پایش و ارزیابی کارها و اتوماسیون اداری با سهولت بیشتری صورت میپذیرد.
 
* برقراری اتوماسیون اداری
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: از مهر ماه امسال با توسعه فرایندهای اتوماسیون اداری، مکاتبات کاغذی تا حدود زیادی جای خود به فعالیت‌های الکترونیک میدهد و از سال آینده نیز شهرستان‌ها و مناطق زیرپوشش اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با یکدیگر ارتباط داده میشوند و اتوماسیون اداری به طور کامل در این اداره کل برقرار میشود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول