اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهرداری‌ها صورت پذیرد؛

اعمال تخفیف 50 درصدی در بافت‌های فرسوده

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی استان همدان گفت:‌ شهرداری‌ها باید در تسریع روند امور تخفیف 50 درصدی خود را در بافت‌های فرسوده اعمال کنند.

اعمال تخفیف 50 درصدی در بافت‌های فرسوده
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اصغر مجیدی پیش از ظهر امروز در کارگروه امور زیربنایی و تأمین مسکن شهرستان همدان اظهار داشت: 10 هزار واحد مسکن مهر شهرستان همدان از مرحله فنداسیون تا نازک‌کاری پیش رفته است که تا پایان سال 89، 298 واحد مسکن مهر در همدان به بهره‌برداری رسید و برای امسال نیز 6 هزار و 80 واحد دیگر نیز به منظور افتتاح پیش‌بینی شده است.
وی افزود: تا چند روز آینده با حضور مسئولان کشوری یک هزار و 519 واحد مسکن مهر در شهرستان همدان افتتاح خواهد شد که در کل استان نیز یک هزار و 225 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر در شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل مسکن و شهرسازی همدان در خصوص بافت فرسوده گفت: شهرداری‌ها باید به منظور تسریع در امور 50 درصد تخفیف مورد نظر را در ارتباط با ساخت و ساز بافت فرسوده اعمال کنند چرا که دولت نیز این میزان تخفیف را در بودجه‌های سنواتی لحاظ خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با بافت فرسوده نباید منتظر استعلام تهران باشیم چرا که طبق ماده 16 ساماندهی تکلیف مشخص است و شهرداری‌ها در این رابطه باید تخفیف خود را اعمال کنند.
مجیدی گفت: سیاست‌های دولت به سمت خودمالکی در پیش است و در همین راستا انعقاد تفاهمنامه‌های سه‌جانبه ممنوع شده است و در حال حاضر با اعمال این نوع سیاست در کل استان در شهرهای بالای 25 هزار خانوار 4 هزار و 800 واحد خودمالکی وجود دارد.
وی در پایان تأکید کرد: اولویت نخست استان احداث مسکن توسط خودمالکین است و در کمتر استانی مشاهده می‌شود که تعداد پروژه‌های مسکن مهر در قالب خودمالکی به اندازه همدان باشد.
انتهای پیام/ل30   
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول