اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی شهرداری تبریز:

دو سوم مردم تبریز در بافت فرسوده ساکن هستند

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی شهرداری تبریز گفت: با گسترده کردن دامنه بافت فرسوده 900هزار نفر در بافت فرسوده تبریز ساکن هستند که در واقع دو سوم مردم تبریز در بافت فرسوده ساکن هستند.

دو سوم مردم تبریز در بافت فرسوده ساکن هستند
محمد عزتی امروز در  گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز خواستار توجه کلان به احیای بافت فرسوده در تبریز شد و اظهار داشت: بخش اعظم واحدهای مسکونی در تبریز به صورت آجری و غیراستاندارد ساخته شده است که در موارد زلزله‌های شدید این عامل آسیب‌زا خواهد بود.
وی یادآور شد: با وجود توجه به بتنی سازی کم‌تر از سه درصد ساختمان‌ها به این صورت احداث شده و احداث فلزی و اسکلت فلزی استاندارد نیز درصد کمی دارد 
 
* وجود 2500 هکتار بافت فرسوده در تبریز
معاون شهرسازی شهرداری تبریز بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 500 هکتار بافت فرسوده در تبریز وجود دارد که 500 هزار نفر در این محدوده ساکن هستند.
وی ادامه داد: با گسترده کردن دامنه بافت فرسوده 900 هزار نفر در بافت فرسوده تبریز ساکن هستند که در واقع دوسوم مردم تبریز در بافت فرسوده ساکن هستند‌.
معاون شهرسازی شهرداری تبریز با اشاره به دغدغه‌های نظام مهندسی اظهار داشت: توجه به نظارت قوی‌تر برای کاهش تخلفات در زمینه نظارت و اجرا مورد توجه قرار گرفته است.
عزتی همچنین با بیان اینکه در زمینه افزایش هزینه‌های احداث ساختمان شهرداری تنها عامل تعیین کننده نیست، گفت: هزینه های نظارتی و هزینه‌های دیگر به صورت متعدد از طرف نهادهای مختلف دریافت می‌شود.
معاون شهرسازی شهرداری تبریز با اشاره به توجه کلان به بافت فرسوده تبریز بیان کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان مقرر شد 40 هکتار زمین برای بازسازی بافت فرسوده در اختیار شهرداری قرار گیرد که این امر تاکنون محقق نشده است. 
وی همچنین مهم‌ترین دلیل ایجاد رکود در صنعت مسکن و ساخت و ساز را عدم تعادل تولید و تقاضا عنوان و تاکید کرد: سرعت تولید مسکن از سرعت نیاز به مسکن بیشتر است.
عزتی تصریح کرد: بخش مسکن به عنوان یکی از بخش‌های فعال اقتصادی کشور که هزاران نفر در این زمینه شاغل هستند بعد از سرمایه‌گذاری اولیه در عرض دو یا سه سال به بهره‌برداری و سود دهی می‌رسد و انبوه‌سازی و رشد ساخت و سازها در این دوره موجب می‌شود پس از اتمام پروژه که به دلیل احتساب میزان زاد و ولد بالا و افزایش نیاز به مسکن، تولید بیش از نیاز انجام شده به نوعی رکود ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول