اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی:

بنگاه‌های اقتصادی با تحول ساختار آموزشی توسعه مییابند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در جامعه کنونی توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی در توسعه بنگاه‌های اقتصادی نقش موثری دارند و ساختار نظام آموزشی کشور برای تحقق این موضوع باید متحول شود.

بنگاه‌های اقتصادی با تحول ساختار آموزشی توسعه مییابند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جعفر خلقانی در همایش نقش نظام علمی کاربردی در تربیت نیروی انسانی کارآمد و مولد اظهار داشت: دانشگاه‌های کشور باید با برنامه‌ریزی در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشجویان اقدامات لازم را انجام بدهند.
وی به چگونگی احراز علم در کشور اشاره کرد و افزود: شرایط کنونی کشور به گونه‌ای است که احراز جایگاه علم و دانش بر اساس سند چشم‌انداز صورت میگیرد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به رشد و توسعه جنبه‌های علمی در کشور تصریح کرد: در حال حاضر چرخ تولید علم و کشف دانش با روند افزایشی در سطح کشور حرکت میکند و با توجه به این موضوع باید آثار و نتایج رشد و گسترش جایگاه علم و دانش در طرح کشور مشخص شود.
وی به افزایش فعالیت‌های علمی در ایران اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های علمی در سطح کشور نسبت به سال‌های گذشته به میزان زیادی افزایش یافته و در حال حاضر در بسیاری از زمینه‌های علمی و تخصصی نیاز‌های کشور برطرف شده است.
خلقانی با اشاره به حمایت‌های ولایت فقیه از توسعه زمینه‌های علمی و تخصصی در کشور تاکید کرد: با توجه به این موضوع کشور در زمینه‌های مختلف خود‌کفا شده است و تمام اقشار مختلف جامعه به آموزش‌های علمی در حوزه فناوری و اطلاعات دسترسی دارند.
وی به اهمیت فناوری علم و صنعت در راستای رشد و پیشرفت جامعه اشاره کرد و بیان داشت: امروزه فناوری علم و صنعت از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشور‌های جهان محسوب میشود و روند تکاملی رشد صنعت در جوامع مختلف با توسعه آموزش‌های مربوط به آنها محقق میشود.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ضرورت فراهم‌سازی بستر‌های ایجاد آموز‌ش‌های مجازی در کشور اضافه کرد: سیر تکاملی آموزش‌های علمی کاربردی در راستای تحقق این موضوع حرکت میکند و سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی و صنعتی با توسعه آموزش‌های این مراکز در سطح جامعه صورت میگیرد.
وی گفت: توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی در توسعه بنگاه‌های اقتصادی نقش موثری دارند و ساختار نظام آموزشی کشور برای تحقق این موضوع باید متحول شود.
خلقانی به ضرورت ساماندهی و ارتقای بخش‌های اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش‌های علمی کاربردی در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد و مولد به دانشجویان ارائه میشود و این موضوع در رشد و گسترش بنگاه‌های اقتصادی نقش موثری دارد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول