اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون:

جهاد کشاورزی کازرون در اجرای طرح حفاظتی رتبه نخست را کسب کرد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ‌کازرون گفت: جهاد کشاورزی این شهرستان ‌در اجرای طرح کشاورزی حفاظتی مقام نخست کشور را به دست آورد.

جهاد کشاورزی کازرون در اجرای طرح حفاظتی رتبه نخست را کسب کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، عبدالرسول گندمی صبح امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در 30 هکتار از مزارع گندم شهرستان کازرون به صورت دیم خبر داد و اظهار داشت: جهاد کشاورزی شهرستان کازرون در اجرای طرح کشاورزی حفاظتی مقام نخست کشور را به دست آورد.
وی با بیان اینکه روش کشت کشاورزی حفاظتی باعث صرفه‌جویی در منابع پایه کشاورزی، کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید در واحد سطح میشود افزود: در شهرستان کازرون در سال گذشته میزان برداشت گندم دیم به صورت کشت سنتی گندم حدود 300 تا 400 کیلوگرم در هر هکتار بود اما در کشت کشاورزی حفاظتی حدود چهار تن در هر هکتار تولید گندم داشتیم.
مدیر جهاد کشاورزی کازرون در بخش دیگری از سخنان خود از انجام کشت دانه روغنی کنجد به روش کشت مستقیم برای نخستین سال در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: یکی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی صرفه‌جویی در مصرف آب، حفظ و نگهداری رطوبت خاک، صرفه‌جویی در بذر و تولید بیشتر محصولات کشاورزی است که برای تحقق این هدف برای نخستین سال در شهرستان کازرون حدود 30 هکتار از اراضی کشاورزی به روش مستقیم یا بی خاک‌ورزی زیر کشت دانه روغنی کنجد برده شد.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی میشود که میزان تولید دانه روغنی کنجد نسبت به کشت سنتی در سال گذشته 100 درصد افزایش یابد.
گندمی از پرداخت 85 درصد تسهیلات بلاعوض از سوی دولت برای حمایت از کشاورزانی که به روش مستقیم محصولات خود را کشت کنند، خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات در سال گذشته 50 درصد بوده که در سال 90 به 85 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین بیان داشت: با اجرای این طرح 70 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی میشود.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول