اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی نخستین کنگره ملی علوم و فناوری‌های نوین کشاورزی خبر داد:

برگزاری کنگره ملی علوم و فناوری‌های کشاورزی در زنجان

خبرگزاری فارس: دبیر علمی نخستین کنگره ملی علوم و فناوری‌های نوین کشاورزی گفت: کنگره ملی علوم و فناوری‌های نوین کشاورزی برای نخستین بار در زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره ملی علوم و فناوری‌های کشاورزی در زنجان
علیرضا معرفت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نخستین کنگره ملی علوم و فناوری‌های نوین کشاورزی از 19 تا 21 شهریورماه سال جاری در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این کنگره در زمینه‌های مختلف علم کشاورزی برگزار می‌شود، افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان زنجان در زمینه کشاورزی به ویژه داشتن دانشکده کشاورزی با نخستین کنگره از این نوع را در استان زنجان برگزار می‌کند.
 دبیر علمی نخستین کنگره ملی علوم و فناوری‌های نوین کشاورزی از استقبال مطلوب مراکز تحقیقاتی و به ویژه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری از این کنگره خبر داد و افزود: 2 هزار و 600 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که از این تعداد یک هزار و 200 مقاله برگزیده شده است و در کنگره ارائه می‌شود.
وی برنامه‌ریزی‌های انجام شده را در راستای حضور سخنرانان مطرح کشوری از وزرات علوم و کشاورزی در کنگره اعلام کرد و گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی و معاون وزیر جهاد کشاورزی در این کنگره سخنرانی می‌کنند.
معرفت از حضور بیش از یک هزار نفر در این کنگره خبر داد و افزود: همکاری مطلوب مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و دانشجویان از این کنگره دلگرمی مناسبی برای برگزاری مطلوب این کنگره برای نخستین بار در زنجان است.
وی با اشاره به اینکه 200 مقاله به صورت شفاهی در کنگره ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: مابقی مقالات برگزیده به صورت پوستر در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
دبیر علمی نخستین کنگره ملی علوم و فناوری‌های نوین کشاورزی برگزاری سه work shop تخصصی را از برنامه‌های جانبی این کنگره برشمرد و افزود: این کنگره‌ها توسط دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه نانو تکنولوژی و دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان در زمینه فضای سبز برگزار می‌شود.
وی برگزاری این کنگره را در 11 محور عنوان کرد و یادآور شد: فناوری‌های نوین و جهاد اقتصادی در حوزه کشاورزی، مقالات تحلیلی‌، زراعت ارگانیک، گیاه پزشکی شامل مسائل مربوط به آفات، دشمنان طبیعی، روش‌های نوین کنترل، عوامل بیماری‌زای گیاهی، علف‌های هرز، علوم دامی شامل مسائل مربوط به تغذیه دام و طیور، فیزیولوژی، اصلاح دام و طیور و جنبه‌های بیوتکنولوژی آن خاک‌شناسی شامل کیفیت خاک و مدیریت پایدار آن، روابط متقابل خاک و محیط زیست از محورهای این همایش است.
معرفت افزود: باغبانی شامل مسائل مربوط به میوه‌کاری، گل‌کاری و گیاهان دارویی، ترویج شامل ترویج و آموزش کشاورزی، ترویج منابع طبیعی، امور دام و آبزیان، تعاونی‌های دانش بنیان، اقتصاد و کشاورزی نوین، صنایع غذایی شامل میکروبیولوژی صنایع غذایی، تکنولوژی‌های نوین در صنایع غذایی و بیوتکنولوژی صنایع غذایی و آبیاری شامل بحران آب و بهره‌وری از دیگر محورهای این همایش است.
وی تصریح کرد: کنگره ملی علوم و فناوری‌های نوین کشاورزی از سوی دانشگاه زنجان در روزهای 19 تا 21 شهریور ماه سال جاری در محل این دانشگاه برگزار می‌شود.
دبیرعلمی نخستین کنگره ملی علوم و فناوری‌های نوین کشاورزی بیان داشت: این کنگره با هدف بررسی آخرین یافته‌های نوین علمی در زمینه علوم کشاورزی، بررسی نقش فناوری‌های نوین کشاورزی در سلامت محصولات کشاورزی و محیط زیست، ایجاد تعامل و هم‌اندیشی بین پژوهشگران رشته‌های مختلف کشاورزی و جهت‌دهی به فعالیت‌های تحقیقاتی نوآورانه محققان در راستای حل مشکلات بخش کشاورزی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این کنگره در حوزه‌های مرتبط با فناوری نانو چون صنایع غذایی شامل میکروبیولوژی صنایع غذایی، فناوری‌های نوین در صنایع غذایی و زیست فناوری و جهاد اقتصادی در حوزه کشاورزی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول