اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید وزیر کشاورزی ارمنستان از مزرعه زیتون فدک

خبرگزاری فارس: وزیر کشاورزی کشور ارمنستان امروز از مزرعه زیتون فدک قم بازدید کرد و در جریان چگونگی تولید و فرآوری زیتون قرار گرفت.

بازدید وزیر کشاورزی ارمنستان از مزرعه زیتون فدک
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، سرگو کاراپتیان وزیر کشاورزی ارمنستان و هیئت همراه ارمزو با حضور در مزرعه زیتون فدک قم از بخش‌های مختلف این مزرعه بازدید کرده و از نزدیک در جریان چگونگی تولید و فرآوری زیتون قرار گرفت.
در این بازدید «بلند نظر» مدیر مزرعه زیتون فدک توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در این مزرعه از ابتدای تاسیس تاکنون ارائه کرد.
وی با اشاره به طریقه برداشت زیتون، کنسرو کردن این محصول، کلکسیون زیتون و تعداد ارقام آن اظهار کرد: محصول زیتون تولیدی در این مزرعه کاملا ارگانیک بوده و در دوره 16 ساله هیچگونه سم‌پاشی و استفاده از کود شیمایی در این مزرعه صورت نگرفته است.
وی در ادامه به مقایسه کشت زیتون و پسته پرداخت و بیان کرد: کشت زیتون نسبت به پسته دارای صرفه اقتصادی بیشتری است و با توجه به نیاز کشور به روغن زیتون و مصرف کمتر آب نسبت به پسته به نظر میرسد کشت این محصول به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.
وزیر کشاورزی ارمنستان پس از بازدید از بخش‌های مختلف مزرعه با حضور در کارخانه تولید زیتون و آزمایشگاه با نحوه فرآوری زیتون آشنا شد.
در این بازدید سفر ارمنستان در ایران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، کارشناس دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، مسئول تشریفات دفتر امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان، دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و ارمنستان و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم حضور داشتند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول