اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی همدان:

گردو ضد سرطان است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی همدان گفت: گردو دارای خواص ضد سرطانی و ضد عفونی‌کننده است.

گردو ضد سرطان است
بهروز فروزانفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: گردو دارای مواد معدنی و ویتامین‌های گوناگونی شامل ویتامین A، ویتامین E و همچنین ویتامین‌های محلول در آب از قبیل ویتامین C، B1،B12، اسید فولیک، اسید پانتوتنیک و نیاسین است.
وی افزود: ویتامین E از پیر شدن سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند و در افزایش ماندگاری روغن نیز بسیار مؤثر بوده و روغن گردو به طور طبیعی دارای مقادیر قابل توجهی آهن، روی، مس، منیزیم و فسفر است.
کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: در هر 100 گرم گردو 10 میلیگرم سدیم وجود دارد و علاوه بر موارد یاد شده، ترکیب‌های فنلی که خاصیت محرک سیستم ایمنی، ضدسرطان و ضد عفونت دارند نیز در گردو وجود دارد.
وی بیان داشت: گردو از درختان بسیار ارزشمند است که از نظر چوب، میوه و مصارف صنعتی دارای اهمیت است و مغز گردو سرشار از روغن است که به صورت گسترده، به شکل تازه، خشکبار و یا در غذا مصرف می‌شود و از پوست گردو نیز می‌توان در موارد متعددی استفاده کرد.
فروزانفر ادامه داد: گردو مانند سایر مغزها غنی از کالری است و هر 100 گرم آن حدود 654 کالری دارد که کالری موجود در گردو به دلیل دارا بودن مقادیر بالای پروتئین و چربی است که در هر 100 گردو حدود 68-65 گرم چربی وجود دارد که اسیدهای چرب آن غیر اشباع و شامل شش تا 12 درصد اسیدلینولئیک یا اسید چرب امگا 6 است.
وی اذعان داشت: نسبت یک اسید چرب غیر اشباع امگا 3 به پنج اسید چرب امگا 6، روغن گردو را به عنوان ماده غذایی بسیار مطلوبی درآورده است که در طبیعت مشابهی ندارد و این در حالی است که رژیم غذایی بدون اسیدهای چرب ضروری امکان‌پذیر نیست و این درصد بالای اسیدهای چرب غیر اشباع باعث به وجود آمدن تعادل در رژیم غذایی شده و از خواص ویژه آن این است که متابولیسم بدن را افزایش میدهد و در جلوگیری از ناراحتی‌های قلبی و عروقی مؤثر است، از انسداد عروق جلوگیری می‌کند و کلسترل نامطلوب خون را کاهش می‌دهد.
کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی همدان تصریح کرد: پروتئین گردو هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت بسیار مورد توجه است و هر 100 گرم گردو حاوی 14.4 گرو پروتئین است و به آسانی هضم می‌شود چرا که گردو دارای اسیدهای آمینه ضروری است که بدن قادر به ساختن آنها نیست و همچنین حاوی اسیدهای آمینه‌ای است که به سختی می‌توان آنها را از سایر غذاهای گیاهی به دست آورد.
وی اظافه کرد: پوست سبز گردو نیز با توجه به وجود مواد رنگی و دیگر اجزای آن از سالیان گذشته مورد استفاده قرار گرفته و دارای امولوسیون، قند و اسیدهای آلی مانند اسیدسیتریک، اسید مالیک، فسفات‌ها و اگزالات کلسیم است و از آن می‌توان مواد بسیار باارزشی از قبیل چندین رنگدانه طبیعی و مواد پروتئینی به دست آورد.
 وی در پایان گفت: از آن جا که اکثر صنایع تهیه رنگ پر هزینه بوده و سبب آلودگی محیط زیست می‌شوند با استفاده از پوست سبز گردو به عنوان منبعی برای تهیه رنگ می‌توان از مزایای آن، برای رنگرزی الیاف پشمی و پلی‌استر استفاده کرد چرا که پوست سبز گردو منبع مقرون به صرفه‌ای برای تهیه رنگ ژوگلون است.
انتهای پیام/ل20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول