اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

انجام عملیات پیوند سرشاخه در 60 هکتار از باغات گردو

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از انجام عملیات پیوند سرشاخه کاری در 60 هکتار از باغات گردوی این استان در سال آینده خبر داد.

انجام عملیات پیوند سرشاخه در 60 هکتار از باغات گردو
حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از انجام عملیات پیوند سرشاخه کاری در یک هکتار از باغات گردوی استان در مردادماه سال‌جاری خبر داد و گفت: در راستای اصلاح کیفیت محصول درختان گردوی بارور این استان عملیات پیوند سرشاخه کاری در یک هکتار از باغات گردوی این استان انجام پذیرفت.
وی افزود: این مدیریت برای 60 هکتار دیگر از باغات گردو برنامه‌ریزی و با تامین قلمه لازم در سال آینده این عملیات ادامه خواهد یافت.
منصوری با بیان اینکه قلمه مورد نیاز باید از درختان با ژنوتیپ برتر تهیه شود، گفت: برای 60 هکتار از باغات استان نیاز به 12 هزار قلمه مناسب داریم که با تامین آن و نگهداری در سردخانه‌ها عملیات پیوند سال آینده صورت می‌گیرد.
مدیر باغبانی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی بادام در شهرکرد، گفت: این همایش با محوریت صادرات توسط استانداری، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی استان در شهرکرد برگزار می‎شود.
وی با بیان اینکه این همایش با حمایت سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان‌های ملی و استانی، برگزار می‎شود، گفت: ارائه دستاوردهای تحقیقاتی و تبادل دانش فنی و هم اندیشی پژوهشگران، متخصصان، تولیدکنندگان و صادر کنندگان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.
منصوری با اشاره به محورهای این همایش، گفت: به‌زراعی، به‌نژادی و بهینه‌سازی فرآیند تولید با رویکرد صادرات پایدار، تنش‌های زیستی و غیر زیستی در بادام، تغذیه و آبیاری بادام، برداشت فرآوری بسته‌بندی و تولید محصولات جانبی، خصوصیات کمی و کیفی ارزش غذایی دارویی بهداشتی و سلامت محصول از مهم‌ترین محورهای مورد بحث در این همایش است.
وی اضافه کرد: کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده محصول با رویکرد افزایش صادرات، کاربرد فناوری‌‍های نوین در فرایند تولید فرآوری و نگهداری محصول، اقتصاد تولید، بازاریابی و بازارسازی، بادام اشتغال و توسعه صادرات، زیر ساخت‌ها و توسعه صادرات پایدار از دیگر محورهای این همایش به‌شمار می‎رود.
منصوری با بیان اینکه این همایش مهرماه جاری در شهرکرد برگزار می‎شود، گفت: آخرین مهلت ارسال مقالات 10 شهریورماه و آخرین مهلت ثبت نام در همایش 10 مهرماه تعیین شده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول