اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

میانگین دارو در هر نسخه 3 قلم است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: بر اساس بررسی نسخ پزشکی میانگین تجویز دارو در هر نسخه سه قلم دارو بوده و این روند مطلوب است.

میانگین دارو در هر نسخه 3 قلم است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد شکاری صبح امروز در آیین گرامیداشت روز داروسازی در جمع داروسازان اظهار داشت: در چرخه نظام شبکه سلامت نقش دارو‌سازان نقش بیبدیلی است که حضور موثر دارو‌سازان را ‌نمیتوان در ارائه خدمات بهداشتی درمانی نادیده گرفت.
وی با اشاره به نقش دارو‌سازان در نظام پزشک خانواده خاطرنشان کرد: دارو‌سازان از ارکان اصلی تیم پزشک خانواده هستند که در فرهنگ‌سازی و مصرف منطقی دارو نقش بسزایی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با بیان اینکه نقش تحقیقات و پژوهش در تولید دارو باید بیش از پیش باشد، افزود: دارو‌سازان میتوانند در تولید دارو با فناوری و بهره‌گیری از علم ژنتیک تحقیقات بنیادی انجام دهند و با توجه به امکانات موجود در دانشگاه و بهره‌گیری از آزمایشگاه‌های موجود این امر کمک شایانی به تحقیقات دارویی خواهد کرد.
شکاری در ادامه با اشاره به میانگین مصرف دارو در هر نسخه در استان بیان داشت: بر اساس آمار و بررسی و آنالیز نسخ پزشکی میانگین تجویز دارو در هر نسخه سه قلم دارو در استان هرمزگان  است  که این روند مطلوب است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان بیشترین داروهای تجویزی را در گروه آنتیبیوتیکها با 52 درصد، کورتیکواندرئید با 20 درصد و داروهای تزریقی با 35 درصد عنوان کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی و تجویز منطقی دارو مصرف داروهای تزریقی و آنتیبیوتیکها در استان به حداقل برسد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول