اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

مشکل کمبود دارو را به جد پیگیری می‌کنیم

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: این معاونت مشکلات کمبود دارو در استان را به طور جدی دنبال می‌کند.

مشکل کمبود دارو را به جد پیگیری می‌کنیم
حسین ابوالحسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به وضعیت دارو در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر 116داروخانه در استان یزد فعال هستند ک از این تعداد 70 داروخانه روزانه، 11 داروخانه شبانه‌روزی و هفت داروخانه شبانه است.
وی افزود: 76 مورد از این داروخانه‌ها در مرکز استان مستقر هستند که 25 مورد آنها نیمه وقت و 44 مورد آنها روزانه هستند.
ابوالحسنی با اشاره به تعداد شرکت‌های دارویی فعال که در توزیع دارو در استان یزد فعال هستند، بیان کرد: 9 شرکت‌ پخش سراسری دارو در یزد شعبه دارند و دو شرکت نیز در این استان فاقد شعبه هستند و سه شرکت دارویی نیز پخش استانی دارند.
وی تصریح کرد: تعداد داروخانه‌های بیمارستانی استان 20 داروخانه است که در 13 بیمارستان دانشگاهی و شش بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان تامین اجتماعی فعال هستند.
ابوالحسینی با اشاره به نحوه تهیه دارو و عوارض مربوط به مصرف دارو و نحوه مصرف آن عنوان کرد: در درجه اول مسئول فنی هر داروخانه که دارو از آنجا تهیه میشود، پاسخگو به سئوالات مراجعان است اما مصرف‌کنندگان چنانچه خارج از داروخانه سئوالی داشته باشند میتوانند با شماره تلفن 09646تماس بگیرند و سئوال خود را با کارشناسان داروی این معاونت مطرح و پاسخ علمی مناسب را دریافت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه مواجهه مردم با داروخانه‌های متخلف بیان کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت نظارت و کنترل بر عملکرد داروخانه‌ها را برعهده دارد بر همین اساس مردم می‌توانند هم با مراجعه حضوری در محل معاونت غذا و دارو شکایت خود را مطرح کنند و هم با شماره تلفن مستقیم معاون غذا و دارو به شماره 7263733 و یا مدیر امور دارویی معاونت به شماره 7252640 تماس حاصل و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به نحوه تهیه اقلام دارویی کمیاب گفت: کمبود دارویی ممکن است به صورت منطقه‌ای، سراسری و کشوری باشد اما در مواردی که کمبود منطقه‌ای باشد، قابلیت پیگیری توسط معاونت غذا و دارو وجود دارد و اگر چنانچه مردم در مراجعه به داروخانه‌ها موفق به تهیه اقلام دارویی خود نشدند میتواند با معاونت غذا و دارو تماس گرفته و کمبود را مطرح کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول