اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 11 شاخص وزارت جهاد کشاورزی؛

خراسان رضوی در 10 شاخص رتبه نخست کشاورزی را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرامور صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از 11 شاخص وزارت جهاد کشاورزی، این استان در 10 شاخص رتبه نخست را کسب کرده است.

خراسان رضوی در 10 شاخص رتبه نخست کشاورزی را دارد
اسماعیل نامنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با این آمار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی رتبه اول را در بین استان‌های دیگر دارد.
وی افزود: در همین راستا با تلاش شبانه‌روزی در سال جاری و همچنین نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهاد اقتصادی این‌گونه افتخارآفرینی‌ها ادامه پیدا می‌کند.
مدیر امور صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این که باید نگاه ویژه‌ای به بخش صنایع تبدیلی در صنعت کشاورزی داشت، تصریح کرد: ارزش افزوده در قسمت‌های مختلف از طریق صنایع تبدیلی به وجود می‌آید.
وی از افزایش 90 درصدی فرآوری محصولات کشاورزی و پروانه‌ها و مجوزهای صنعتی در خراسان رضوی خبر داد و متذکر شد: در حال حاضر برنامه‌های بسیار جامعی در راستای بهبود وضعیت کشاورزی این استان وجود دارد.
نامنی فعالیت حوزه صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی را بسیار گسترده عنوان کرد و توضیح داد: کشاورزی در کنار صنایع تبدیلی خود می‌تواند گام‌های اساسی را برای رشد کشور بر دارد.
وی با اشاره به گوشه‌ای از اقدامات در حوزه صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی در طول چندماه اخیر ابراز داشت: در همین راستا در حوزه باغی بیش از 360 مورد پروانه بهره‌برداری صادر شده است.
مدیر امور صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی میزان اشتغال آفرینی این تعداد طرح را بالغ بر6500نفر دانست و عنوان کرد: ظرفیت این واحدها نیز بیش از 7/2 میلیون تن است.
وی با بیان این مطلب که ظرفیت فرآوری واحدهای فوق بیش از 4/3 میلیون تن انواع مصولات کشاورزی است،
خاطرنشان کرد: در بخش مجوزهای صنعتی نیز 510 جواز تاسیس صادر شده است.
نامنی گفت: در همین راستا 57 پروانه بهره برداری نیز با اشتغال آفرینی بیش از 900 نفر صادر شده است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها تاثیری بر روند کاری یا کاهش ساعات کاری ‌واحدهای صنایع تبدیلی خراسان رضوی داشت است، افزود: در بخش کشاورزی تفاوت‌هایی با بخش صنعت وجود داشته که به دلیل همین امر نمی‌توان این دو موضوع را با هم مقایسه کرد.
مدیرامور صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: با این حال واحدهای تبدیلی کشاورزی از روند کاری مطلوبی بهره‌مند هستند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول