اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

مدیر عامل بانک کشاورزی در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

پرداخت نخستین تسهیلات صندوق توسعه ملی به کشاورزی طی دو ماه آینده

خبرگزاری فارس: مدیر عامل بانک کشاورزی از اختصاص معادل ریالی 2 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی خبر داد و گفت: پرداخت نخستین تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی طی یکی دو ماه آینده آغاز میشود.

پرداخت نخستین تسهیلات صندوق توسعه ملی به کشاورزی طی دو ماه آینده
محمد طالبی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی گفت: تاکنون دو جلسه به اتفاق اعضای هیات مدیره بانک کشاورزی با رئیس و اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی در محل آن صندوق برگزار شده است.
 وی افزود: در این جلسات مشخصات و جزئیات طرح‌های اولویت دار بخش کشاورزی به اطلاع صندوق توسعه ملی رسیده و سیاستها و روشهای صندوق توسعه ملی نیز به بانک اطلاع داده شد، در جلسه دوم معاون و مدیران جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند.  
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه براساس بند 25 قانون بودجه 90 کل کشور اجازه داده شده است 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ارزی و ریالی برای طرح‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی اختصاص پیدا کند، گفت: این منابع از طریق بانک کشاورزی در اختیار بخش کشاورزی قرار میگیرد.
طالبی تصریح کرد: فهرست طرح‌های اولویت‌دار تحت 8 تا 9 عنوان کلی براساس اولویت بخش کشاورزی نیز‌ طی نامه‌ای به تفکیک استان به صندوق توسعه ملی ارسال شده است و سعی بر این است که همه زیربخش‌های کشاورزی از منابع این صندوق بهره‌مند شوند.
مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به این پرسش که نخستین تسهیلات صندوق توسعه ملی چه زمانی در اختیار بخش کشاورزی قرار میگیرد، گفت: براساس مذاکرات بین بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی، به احتمال زیاد ظرف یکی دو ماه آینده آمادگی برای پرداخت اولین تسهیلات از صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی وجود دارد و این آمادگی به صندوق اعلام شده است.
طالبی در مورد بررسی توجیه فنی و اقتصادی طرح‌ها گفت: با در نظر گرفتن اینکه منابع صندوق توسعه ملی محدود است، اطلاعات طرح‌ها از سطح استان‌های کشور جمع‌آوری شده و با لحاظ تعادل توسعه بین استانها و رعایت اولویت کشور نحوه پرداخت منابع صندوق در مناطق مشخص میشود.
مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به این پرسش که 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی چقدر خواهد بود، گفت: حدود 2 میلیارد دلار از منابع این صندوق به شکل ارزی و ریالی در اختیار بخش کشاورزی قرار میگیرد که درخواست بانک این بود که عمده این منابع به شکل ریالی پرداخت شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به این پرسش که تسهیلات با چه نرخی پرداخت میشود، گفت: نظر بانک و صندوق توسعه ملی این است که تسهیلات با نرخ حداقل ممکن پرداخت شود و تسهیلات از نظر ریالی و ارزی با همان نرخی که هیئت امنای صندوق توسعه ملی به بانک اعلام کنند، پرداخت میشود.
طالبی گفت: نرخ اعلام شده تسهیلات از سوی هیئت امنای صندوق باید به صورت رسمی و در تفاهم‌نامه با صندوق به بانک اعلام شود که البته هنوز اعلام نشده است، اما با توجه به شرایط بخش کشاورزی، تسهیلات آن ارزانتر از سایر بخش‌ها پرداخت خواهد بود.
وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند تقاضا برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی توسط بانک دریافت شده است، گفت: این منابع با توجه به تقاضاها از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حال توزیع در زیربخش کشاورزی است و آن طرح‌هایی که مربوط به بخش کشاورزی باشند، به بانک کشاورزی معرفی و از نظر اولویت و توجیه فنی و اقتصادی بررسی میشود.
 طالبی بیان داشت: به نظر میرسد ظرف 2 تا 3 ماه آینده بتوان طرح‌های اولویت‌دار کشاورزی را به صورت کامل مشخص کرد.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول