اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف مبارزه با قاچاق سوخت صورت میگیرد؛

سنددار کردن ماشین‌آلات کشاورزی آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با هدفمندسازی یارانه‌ها، سنددار کردن ماشین‌آلات کشاورزی با هدف مبارزه با قاچاق سوخت و در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام گرفت.

سنددار کردن ماشین‌آلات کشاورزی آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و عرضه کودهای تقلبی در بخش کشاورزی استان اظهار داشت: یکی از مواردی که به بخش کشاورزی صدمات جبران‌ناپذیری وارد کرده قاچاق و واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی است که باید اقدامات نظارتی بیشتری در این زمینه انجام شود.  
وی اعلام کرد: عدم اطلاع بهره‌برداران و تولیدکنندگان از موضوع قاچاق کالا از دیگر معضلات این بخش در استان به شمار می‌رود.  
محمدیان با اشاره به معضل قاچاق کودهای شیمیایی تقلبی و غیراستاندارد در استان افزود: تنوع کشت و مکان‌های مختلف کشت هر کشاورز، نیازهای مختلف و زمان‌های متفاوت هر کشت از عوامل جابه جایی کود شیمیایی است که سوءاستفاده برخی از افراد سودجو موجب قاچاق این فرآورده در برخی از مقاطع شده است.  
وی با بیان اینکه این سازمان در اجرای بهینه‌سازی مصرف سوخت با چشم‌انداز جلوگیری از هرگونه قاچاق سوخت، اقداماتی را از قبیل شناسایی بیش از 30 هزار بهره‌بردار در سایت سازمان و نیز سایت تخصصی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرده است، ادامه داد: سازمان به همین منظور، تخصیص سوخت به موقع، کارشناسی واقعی، سنددار کردن ماشین‌آلات کشاورزی، تعیین تکلیف واحدهای فاقد پروانه و گازسوز کردن واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با انجام نظارت‌های لازم هرگونه قاچاق سوخت در بخش کشاورزی استان به طور قانونی برخورد می‌شود، افزود: این سازمان عضو کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوده و پیگیری حقوقی تولیدات تقلبی و غیراستاندارد را پیگیری می‌کند.
 محمدیان همچنین به اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن بهره‌برداران بخش کشاورزی اشاره کرده و گفت: تهیه عکس‌های هوایی مورد نیاز با همکاری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حال تکمیل است و با توجه به مصوبات جلسه اطاق فکر جهاد اقتصادی استان مقرر شده است اعتبار مورد نیاز تهیه نقشه‌ها و تهیه اطلاعات توصیفی تامین شود که منجر به ساماندهی بهره‌برداران بخش کشاورزی خواهد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول