اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان:

قیام تنگستان سند محکم مقاومت ایران است

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: قیام تنگستان، سند محکم دیگری بر این حقیقت است که هیچ دشمنی در برابر غیرت و شجاعت فرزندان ایران، یارای مقاومت و ایستادگی ندارد.

قیام تنگستان سند محکم مقاومت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، عبدالرسول زارع شنبه شب در همایش بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری که به مناسبت 12 شهریور، روز مبارزه با استعمار انگلیس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شهید نامور شهر دلوار برگزار شد، اظهار داشت: تنگستان سرزمینی است که قدم به قدم آن به نام و یاد دلیرمردانی از تاریخ این کشور آذین شده که برای دفاع از ارزش‌ها و اعتقادات دینی‌شان، برای دفاع از آب و خاک سرزمینشان و برای حفظ عزت و استقلال میهن‌شان تا آخرین قطره خون با شجاعت تمام در برابر دشمن متجاوز ایستادند.
وی افزود: تنگستان یادآور غرور و شجاعت هر ایرانیست، چرا که تاریخ به یاد دارد که مردمان دلیر این خطه حماسه آفرین، به رهبری سردار خوش‌نام و پرآوازه خود، شهید رئیسعلی دلواری، چگونه به مدد قدرت ایمان و اراده در مقابل دشمن استعمارگر، انگلیس جنایتکار، سینه سپر کردند.
زارع به تشریح ابعاد شخصیتی شهید رئیسعلی دلواری پرداخت و بیان داشت: کلام تاریخی شهید رئیسعلی دلواری که « این سرزمین هیچ‌وقت مکانی امن برای متجاوزان نیست به واقعیت گرایید و قیام دلیران تنگستانی، مقدمه‌ای برای شکست و عقب‌نشینی کامل متجاوزین انگلیسی از آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس شد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن بررسی علل و عوامل قیام دلیران تنگستان عنوان کرد: در بیان یک رویداد تاریخی، نقل‌ها بسیارند، اما آنچه در قیام دلیران تنگستان روشن و مبرهن است این است که با تجاوز انگلیس‌ها، گوشه‌ای از خاک ایران اسلامی اشغال شده بود و این امر برای مردم غیور تنگستان غیرقابل تحمل بود.
فرماندار تنگستان ادامه داد: قیام تنگستانی‌ها از دو بعد قابل بررسی است که یک بعد آن به حس مسئولیت پذیری مردمان این دیار در برابر تمامیت ارضی کشور مربوط است و بعد دیگر آن ریشه در مسائل دینی و اعتقادی مردمان این خطه دارد.
وی یادآور شد: چنان که اسناد تاریخی نیز نشان می‌دهد، شهید رئیسعلی دلواری و همرزمانش پس از دریافت حکم و فتوای جهاد توسط علمایی همچون سید مرتضی علم الهدی اهرمی، مجتهد برازجانی و سید عبدالله بلادی بوشهری پا به میدان نبرد با دشمن گذاشت.
زارع اضافه کرد: شهید رئیسعلی فریاد وطن دوستی را با فتوای اسلام خواهی در هم آمیخت و با وحدت و همکاری سرداران جنوب و با همراهی مردمان این دیار، دشمن متجاوز را به زانو درآورد.
این مقام مسئول با بیان اینکه قیام دلیران تنگستان درسی برای همه دشمنان ایران اسلامی است خاطرنشان کرد: این قیام که از ابتدای تجاوز انگلیسی‌ها به جنوب کشور آغاز شد و با مبارزات شهید رئیسعلی دلواری و همرزمان فداکارش به اوج خود رسید، سند محکم دیگری بر این حقیقت است که هیچ دشمنی در برابر غیرت و شجاعت فرزندان ایران، یارای مقاومت و ایستادگی ندارد.
وی در پایان اذعان داشت: امروز نیز جوانان شجاع و برومند دیار دارالحماسه تنگستان، با الگوگیری از شهید رئیسعلی دلواری با آمادگی کامل از مرزهای آبی و خاکی کشور حراست می‌کنند و راه هرگونه تجاوز را در برابر دشمنان این سرزمین میبندند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول