اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت؛

معرفی نفرات برتر کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته اطلاع‌رسانی کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند از معرفی نفرات برتر این کارگاه خبر داد.

معرفی نفرات برتر کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند
مهدی تمیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: این کارگاه از 27 تا 31 شهریور ماه در بیرجند برگزار می‌‌شود.
وی افزود: کارگاه‌ معماری ایران تاکنون در پنج شهر تهران، اصفهان، کاشان، شوشتر و گرگان برگزار شده که شهرستان بیرجند ششمین شهری است که این کارگاه در آن برگزار می‌شود.
دبیر کمیته اطلاع‌رسانی کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند گفت: اسامی نفرات برتر در سایت www.icae.ir اعلام شده است که افراد می‌توانند با مراجعه به این سایت اسامی نفرات برتر را مشاهده کنند.
تمیزی ادامه داد: در مرحله اول این کارگاه 836 نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته معماری شرکت کردند که از این تعداد 250 نفر انتخاب شده‌اند؛  این انتخاب کاملا بر اساس ضوابط و معیارهایی خاص صورت گرفته است.
دبیر کمیته اطلاع‌رسانی کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند گفت: در قالب این کارگاه شهرهای بیرجند، خوسف و روستاهای فورگ و بجد مورد بررسی قرار می‌گیرند.
تمیزی ادامه داد: تمام دغدغه ما در برگزاری این کارگاه اطلاع‌رسانی به مردم است که امید است به طور دقیق بتوانیم جزئیات و عملکرد این کارگاه را به مردم خراسان جنوبی اطلاع‌رسانی کنیم.
وی با بیان اینکه این کارگاه از دو بخش معماری و فرهنگی تشکیل شده، یادآور شد: از منظر معماری کلیه آثار تاریخی، بافت تاریخی و شیوه شهرسازی و از منظر فرهنگی آداب و رسوم، جامعه‌شناسی، رفتار شناسی محلی و نقش اقلیم در ساختار معماری مردم خراسان جنوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دبیر کمیته اطلاع‌رسانی کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند عدم توجه به اقلیم را مهم‌ترین و عمده‌ترین مشکل معماری ایران دانست.
تمیزی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه این کارگاه در روز 27 شهریور ماه در سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
وی برگزارکنندگان این همایش را دبیرخانه رویدادهای معماری وابسته به مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران، استانداری خراسان جنوبی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی عنوان کرد.
دبیر کمیته اطلاع‌رسانی کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند یادآور شد: همچنین دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده تحقیقات کاربردی فرهنگ ایرانی دانشگاه تهران، دانشنامه تاریخ معماری ایرانشهر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دانشگاه بیرجند، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی، سازمان مسکن و شهرسازی استان خراسان جنوبی، فرمانداری بیرجند، شورای شهر بیرجند، شهرداری بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند، مهندسان مشاور کاوش معماری، شرکت احیای میراث کویر و موسسه فرهنگی هندسه فرهنگ در برگزاری این کارگاه مشارکت دارند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول