اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر مطرح کرد:

نقش تابناک رئیسعلی دلواری در استقلال ایران

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: نقش رئیسعلی دلواری سردار بزرگ ضد استعماری خطه جنوب در استقلال و عزت ایران اسلامی برجسته و تابناک است.

نقش تابناک رئیسعلی دلواری در استقلال ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد حسین جهانبخش ظهر امروز در همایش بزرگداشت سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: مردم متدین و ولایتمدار استان بوشهر با طلایه داری روحانیت آگاه، همواره درطول قرن‌ها از کیان ایران با جان و دل دفاع کرده و در این راه با نثار جوانان خود سرنوشتی سرشار از شرافت، عزت و استقلال را برای خود رقم زده‌اند.
وی افزود: شهید رئیسعلی دلواری یکی از نامداران و سلحشورانی است که در راه استقلال و دفاع از کشور به درجه رفیع شهادت نایل شد و نام خود را در تاریخ ایران ماندگار کرد.
جهانبخش یادآورشد: نقش رئیسعلی دلواری سردار بزرگ ضد استعماری خطه جنوب بیش از پیش برجسته و تابناک است.
جانبخش اضافه کرد: شهید رئیسعلی دلواری با درک شرایط موجود و تجاوز قوای انگلیس به خاک ایران و استان بوشهر با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و با پیروی از فتاوا و رهنمودهای روحانیت مبارز، درغربت و مظلومیت آن ایام دلیرانه سلاح بر دوش گرفت و با همراهی همرزمان دلیر و نستوهش شجاعانه بر قلب دشمن متجاوز یورش بردند و زمین و زمان را برای حضور غاصبانه استعمارگران تنگ و غیر قابل تحمل کردند.
وی با سپاس از اقدام هوشمندانه شورای فرهنگ عمومی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی برنامه گذاری 12 شهریور به عنوان روز مبارزه با استعمار انگلیس در تقویم رسمی کشور، میطلبد همه آحاد مردم بویژه پژوهشگران و فرهیختگان به این رویداد مهم و تاریخی توجه ویژه داشته باشند و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به بررسی ابعاد مبارزاتی مبارزان جنوب و افشای سیاست های استعمار پیر انگلیس بپردازند.
وی با تقدیر از دست اندرکاران ستاد بزرگداشت 12 شهریور گفت: این برنامه ها هرسال باید با شکوه و عظمت بیشتری در سطح استانی، ملی و بین المللی به معرفی حماسه شهید رئیسعلی دلواری بپردازد.
استانداربوشهر عنوان داشت: هر چند که دشمن بی رحم و متجاوز در توطئه حساب شده توسط عمال مزدور خویش در 12 شهریورماه 1294هجری شمسی شمع پر فروغ مجاهدت و رزمندگی را در صحنه نبرد در خاک دلاور خیز بوشهر به ظاهر خاموش کرد ولی روشنی و فروغ شهید رئیسعلی دلواری و همرزمانش برای همیشه تاریخ را منور کرد و افقی روشن و سراسر نورانی را برای همه مجاهدان راه حق و آزادی ترسیم نکرده است.
استاندار بوشهر با اشاره به فضای تعاملی در استان بوشهر اظهار داشت: شرایط استان بوشهر با حضور حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری شرایطی است که باید غنیمت شمرد تا فضای کار و تلاش بیشتر فراهم شود.
جهانبخش با اشاره به موفقیت‌های استان بوشهر در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی در سطح کشور تصریح کرد: بوشهر رتبه نخست فعالیت‌های عمرانی در کشور و رتبه پنجم تملک داراییها را در اختیار دارد.
وی گفت: در طول سه برنامه توسعه، 429 میلیارد تومان اعتبار در استان بوشهر هزینه شد اما در برنامه پنجم توسعه یکهزار و 429 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول