اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک شاعر افغان:

شعر انقلاب محدود به ایران نشده است

خبرگزاری فارس: یک شاعر افغانی گفت: انقلاب همان‌طور که خودش در ایران محدود نشد و کشورهای دیگر را تحت تاثیر قرار داد، شعر انقلاب هم همین‌گونه است و جهان اسلام را تحت تاثیر خود قرار داده است.

شعر انقلاب محدود به ایران نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوطالب مظفری صبح امروز در مراسم شعر انقلاب و افق‌های پیشرو اظهار داشت: شعر انقلاب در عین تاثیرگذار بودن به افق‌ها و آرمان‌ها که میخواست نرسیده و الگوها، هنوز الگوهای قبل از انقلاب است و اگر نتوانیم یک الگو از شعر انقلاب در جوانان بگذاریم موفق نمیشویم.
وی به ایجاد یک قالب جدید در شعر فارسی اشاره و تصریح کرد: در سال‌های گذاشته قالب بازگشت و رجعت بود که در آن موفق نبودیم البته شروع خوبی داشتیم اما استمرار نداشت و در سبکها نیز افراد تاثیرگذاری را نداشتیم و فقط از علی معلم میتوان هم در سبک و هم در محتوا به عنوان نماینده شعر انقلاب یاد کرد.
مظفری با اشاره به کار خوب شعر انقلاب از لحاظ مفهومی، افزود: در مجموع دو کار در شعر معاصر و انقلاب انجام شده که یکی از آنها عوض شدن نگاه به شعر است و یک جهان‌بینی جدید را وارد شعر کرد و دیگری نگاه معنی گرایی را به جای نگاه روشنفکرانه پوچ قبل از انقلاب را وارد شعر کرد که میتوان این دو موضوع را از شاخصه‌های شعر انقلاب یاد کرد.
وی اضافه کرد: در شعر انقلاب سوژه و مضامین نیز تغییر کرد و تفکرات شیعه را مانند غیبت، عاشورا و شهادت را که در چند صد سال اخیر در شعر فارسی غایب بود دوباره وارد شعر کرد و به موفقیت خوبی نیز دست یافت.
شاعر افغان به تبلیغ شعر برای رساندن آن به مخاطب اشاره و تصریح کرد: مخاطبان با در اختیار داشتن رسانه‌های مختلف از شعر دور مانده‌اند و با تبلیغ میتوان آنان را با شعر دوباره همراه کرد.
وی تاکید کرد:  شاعران انقلابی نباید از ارزش‌های انقلابی خود کوتاه بیایند و باید همان حس انقلابی را در شعر خود داشته باشند و ارزش ها را باید نگه داشت و این کار شاعران است که باید تلاش خود را بیشتر کنند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول