اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت خوزستان خواستار شد:

توجه ویژه مسئولان به تامین زیرساخت‌های بهداشت

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به بودجه بخش‌های عمرانی خوزستان، انتظار میرود مسئولان توجه بیشتری به فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای تامین بهداشت داشته باشند.

توجه ویژه مسئولان به تامین زیرساخت‌های بهداشت
سید سعید سیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: وضعیت بهداشت و نظافت بیشتر شهرهای استان نیاز به ساماندهی دارد.
وی تاکید کرد: تلاش شده است در کارگروه سلامت و امنیت غذایی که ماهانه با همکاری استانداری برگزار میشود، به‌ موضوع پاکسازی و بهداشت عمومی رسیدگی شود.
عضو شورای اداری استان خوزستان، با اشاره به اینکه فرمانداریها، شهرداریها، استانداری، دامپزشکی و شرکت‌‌های آب و فاضلاب از جمله دستگاه‌‌هایی هستند که در این کارگروه مشارکت میکنند، افزود: از ابتدای سال تاکنون سه کمیته در زیر‌مجموعه کارگروه سلامت و امنیت غذایی تشکیل شده است که موظف به ارائه گزارش ماهانه اقدامات خود در جلسات کارگروه هستند.
سیدیان همچنین به دستورالعملی بهداشتی که به تصویب شورای سلامت رسیده اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل از این به بعد سرلوحه و شیوه نامه فعالیت‌های مسئولان در بخش بهداشت و سلامت محسوب می‌شود.
 رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: الگوسازی برای نظافت عمومی در هر یک از شهرستان‌‌ها، شناسایی و پاکسازی مکان‌‌هایی که وضعیت نظافت مطلوبی ندارند و تعیین و ارائه گزارش دقیق اشکالات، نواقص و معرفی مسئولان و دستگاه‌های متخلف در امر بهداشت و سلامت جامعه به مرکز بهداشت استان از جمله مواردی است که در این دستورالعمل بر آن تاکید شده است.
وی هدف کلی از اجرای این دستورالعمل را فرهنگسازی بهداشت عمومی و تبدیل آن به هنجار ذکر کرد و یادآور شد: مراکز بهداشت شهرستان‌‌ها اشکالات نظافتی و رفتارهای غلطی را که در مورد عدم بهداشت مشاهده شود، پیگیری میکنند.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان خاطرنشان کرد: به منظور رعایت بهداشت و جلوگیری از سرایت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات شهرداری‌ها باید با جدیت نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان‌ها اقدام کنند.
سیدیان تصریح کرد: همچنین شرکت‌های آب و فاضلاب باید در نگهداری و اصلاح شبکه‌های آب شرب دقت و سرعت عمل بیشتری داشته باشند تا از ورود بیماری‌هایی همچون التور در شبکه آب شرب شهروندان جلوگیری شود.
عضو شورای سلامت استان یادآور شد: راه‌اندازی آبدارخانه‌های تعطیل شده و نظافت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر، پارک‌ها و پایانه‌های حمل و نقل در این دستورالعمل از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.
 وی همچنین به آغاز بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: باید از این ایام استفاده کرد و با فعالیت‌های فرهنگی اهمیت بهداشت و سلامت را به دانش‌آموزان و خانواده‌ها گوشزد نمود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول