اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر:

آب دیر بهداشتی است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: هیچ گونه موردی مثبتی از آلودگی میکروبی و شیمیایی آب مشاهده نشده و آب شهرستان دیر بهداشتی است.

آب دیر بهداشتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با استقرار پارس شمالی و شرکت‌های پتروشیمی و جلوگیری از آلاینده‌های آن اظهار داشت: آسیب شناسی توسعه صنعتی شهرستان قبل از استقرار پارس شمالی و شرکت‌های پائین دستی آن ضروری است و  انجام اقدامات در این زمینه نیاز به همکاری بین بخشی دارد که مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آمادگی لازم برای بررسی آسیب شناسی توسعه صنعتی شهرستان با دیگر سازمان‌های مرتبط را دارد.
وی در ارتباط با وضعیت بهداشتی بازارهای هفتگی به‌ویژه جمعه بازار دیر افزود: با پیگیری‌های انجام شده مکان برپایی جمعه بازار که در زمین خاکی بود به محوطه آسفالت انتقال یافت اما هنوز مشکلات بهداشتی آن از قبیل  نامشخص بودن سلامت فروشندگان، عرضه مواد لبنی و اغذیه غیر بهداشتی، عرضه غیر بهداشتی میوه و سبزیجات، فروش احشام و لباس دسته دوم و نبود سطل زباله و انباشته شدن زباله در پایان روز از عمده مشکلات جمعه بازار است که حل نشده است. 
رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر اضافه کرد: در جلسه کارگروه آذر ماه 89 مقرر شد کمیته‌ای با مسئولیت شهرداری دیر برای رسیدگی به وضعیت بازارهای هفتگی ایجاد شود که بعد از تشکیل یک جلسه در شهرداری دیر با وجود پیگیری‌های شبکه این کمیته غیر فعال است و مامورین بهداشت محیط این شبکه به صورت انفرادی از جمعه بازار بازدید می‌کنند.
فخرایی در ارتباط با میزان شاد بودن مردم شهرستان دیر و لزوم ایجاد محیط شاد و اهمیت آن در شهرستان  دیرگفت: شادی که مغایر با عرف جامعه نباشد نیاز سلامت روان و موضوع مهمی است که باید به آن اهمیت داده شود.
وی افزود: آمار یا تحقیقی که میزان شادی را در مردم دیر نشان دهد، وجود ندارد و این به منزله نبود و یا عدم ایجاد و گسترش آن نیست بلکه با انجام یک کار گروهی و فرهنگی با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، شهرداری و دهیاری‌ها و... می‌توان در راستای ارتقای سطح سلامت روانی جامعه و ایجاد محیط‌های شاد در شهر، اداره و خانواده گام برداشت. 
رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر با بیان اینکه آب مصرفی شهرستان دیر بهداشتی است ادامه داد : با انجام 14 هزار و 923  مورد کلرسنجی و آزمایش میکروبی و شیمیایی آب، هیچ گونه موردی مثبتی از آلودگی میکروبی و شیمیایی آب مشاهده نشده است و شبکه بهداشت و درمان پیگیر وضعیت بهداشت آب است و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی به ادارات آبفا و آبفار گزارش می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در ارتباط با علت عدم حضور پزشک متخصص در دیر گفت: در ابتدای پذیرش مسئولیت شبکه بهداشت و درمان با احساس نیازی که مشاهده می‌شد با تسهیلات  و رایزنی‌هایی که با پزشکان متخصص داشتم موفق به جذب متخصص زنان و زایمان بصورت دو روز در هفته شدیم که استقبال خوبی نیز از آن شد اما پس از مدتی بنا با مشکلات شخصی که داشت همکاری خود را با این شبکه قطع کرد.
فخرایی ادامه داد : شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر این آمادگی را دارد تا در صورت تمایل هر پزشک متخصص برای فعالیت و ایجاد مطب در شهر دیر با وی همکاری و تسهیلات لازم را ارائه کند.
وی در ارتباط با نحوه نظارت بر مرغ‌های توزیعی اداره بازرگانی که توسط یکی از خبرنگاران سوال شد،گفت: مسئولیت نظارت بر فرآوردهای خام دامی از قبیل مرغ، تخم مرغ، گوشت و ... بر عهده شبکه دامپزشکی است و ماموران بهداشت محیط ما در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی و یا تاریخ انقضاء گذشته به شبکه دامپزشکی برای جمع آوری اطلاع می‌دهند.
فخرایی به وضعیت خدمات ارائه شده توسط پایگاه مراقبت بهداشت مرزی دریایی اشاره کرد و گفت: با رایزنی ‌ها انجام شده و مساعدت ویژه ریاست دانشگاه پایگاه مراقبت بهداشت مرزی دریایی با جذب نیرو و با اعتبار 250 میلیون ریال در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد که کار نظارت بر ورود و خروج کالا و مسافر را انجام می‌دهد.
فخرایی ادامه داد: در گام اول با شناسایی و تشکیل پرونده برای شناورها، کار بازدید بهداشتی از شناور و آموزش مسائل بهداشتی برای ملوانان و مالکان شناورها آغاز شد که منجر به تجهیز شناورها به جعبه کمک‌های اولیه، کپسول اطفای حریق، بهسازی آشپزخانه شناور و دریافت کارت سلامت برای آشپزها شد و به طور کلی بر نحوه خروج شناورها نظارت لازم صورت می‌گیرد و در بحث ورود شناورها نیز با رایزنی‌هایی که صورت گرفته این کار نیز به زودی صورت میگیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان در ارتباط با مکان سردخانه اموات گفت: درخواست‌های زیادی از همسایه‌ها، مراجعین به شبکه بهداشت و درمان و اقشار مختلف مردم در خصوص نامناسب بودن محل سردخانه اموات داشته‌ایم و ما این درخواست‌ها را هم شفاها و هم کتبا طی نامه‌های متعددی به شهرداری که متولی آن است انتقال داده‌ایم اما تاکنون اقدامی مبنی بر انتقال سردخانه اموات صورت نگرفته است
فخرایی افزود: از آنجا که وجود سردخانه اموات در این محل اثرات منفی بر سلامت شهروندان دارد و با توجه به اینکه اکنون فضاهای مناسبی برای احداث سردخانه اموات وجود دارد نیاز به جابجایی آن است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول