اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

تصویب شورای پژوهشی مدارس علمیه خواهران در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران مستقر در مرکز مازندران از تصویب شورای پژوهشی مدارس علمیه خواهران در مازندران برای نخستین بار در کشور خبر داد.

تصویب شورای پژوهشی مدارس علمیه خواهران در مازندران
فاطمه اردشیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: به منظور ترویج فرهنگ پژوهش، تربیت نیروهای مستعد و علاقمند به تحقیق و گسترش تعمیق و ارتقای فعالیت‌های علمی، معاونت پژوهش در مدارس علمیه خواهران تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد: شورای علمی و پژوهشی مازندران برای نخستین بار در کل کشور در استان با حضور خالقی معاون پژوهش مرکز مدیریت قم تصویب شد و با 9 نفر عضو اصلی رسماً کار خود را آغاز کرد.
معاون پژوهشی منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران گفت: این شورا مجموعه‌ای از اساتید و صاحب‌نظران در رشته‌های علوم اسلامی و انسانی و نیز مور پژوهشی است که به منظور ایجاد پشتوانه علمی، کری و برنامه‌ریزی برای مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران و فارغ التحصیلان حوزه معارف اسلامی با هدف مطلوب سازی وضعیت علمی، پژوهشی مدارس علمیه و مجتمع پژوهشگران فارغ التحصیل تشکیل می‌شود.
اردشیری تصریح کرد: در راستای شکوفایی استعدادهای نهفته در پژوهشگران مدارس علمیه استان و پاسخگویی به شبهات و نیازهای فرهنگی، علمی و پژوهشی و گسترش نظریه‌پردازی، آزاداندیشی و نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی 25 هسته پژوهشی در مازندران تشکیل شد.
وی درباره وظایف هسته اعلام کرد: نیازسنجی در زمینه علوم اسلامی، افزایش سطح دانش و مهارت‌های اعضای هسته از راه‌های مختلف، انتشار نشریات، کتب علمی و مقالات از جمله وظایف هسته‌ها است.
این مسئول با اشاره به صدور کارت پژوهشی برای اعضای هسته‌های پژوهشی مدارس علمیه مازندران خاطرنشان کرد: پژوهشگران با استفاده از این کارت می‌توانند از کتابخانه‌های عمومی و تخصصی شهر خود استفاده کنند.
معاون پژوهشی منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران از تشکیل چهار کانون پژوهشی در این منطقه خبر داد و متذکر شد: کانون پژوهشی، تشکلی حوزوی است که در چارچوب ضوابط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بدون وابستگی به احزاب به فعالیت علمی و پژوهشی می‌پردازد.
وی اذعان داشت: این تشکل برای گردآوردی استعدادهای پژوهشی مدارس و آموزش روش‌مند تالیف، تحقیق و مقاله علمی تشکیل می‌شود و برگزاری دوره‌های آموزش و پژوهش و کارگاه‌های مطالعاتی اهداف خود را تحقق می‌بخشد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول