اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید مازندران خبر داد:

ارائه طرح‌های عملیاتی در کمیته نهضت مطالعه مفید

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید مازندران از ارائه طرح و برنامه‌های قوی و عملیاتی در جلسات کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید استان توسط کتابداران خبر داد.

ارائه طرح‌های عملیاتی در کمیته نهضت مطالعه مفید
 محمداسماعیل امام‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اعلام اینکه سند نهضت مطالعه مفید بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی تدوین شده است، اظهار داشت: این سند خواستگاه والای اندیشه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی را نمایان میکند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران اجرای کامل مصوبات سند نهضت مطالعه مفید را یکی از راه‌های رسیدن به پیشرفت و اعتلای فرهنگی در حوزه کتاب و مطالعه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: تحقق مواد این سند تنها از طریق هم‌اندیشی و ارائه طرح و برنامه‌های جامع و کاربردی اعضای دبیرخانه استانی امکان‌پذیر است.
امام‌زاده با اشاره به اینکه در جلسات کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید استان باید مسئولان 10گانه کارگروه‌های تخصصی مشخص شوند، از ارائه طرح و برنامه‌های قوی و عملیاتی در این جلسات توسط همکاران خبر داد.
 دبیر کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید مازندران گفت: از آنجایی که این طرح‌ها باید تبدیل به برنامه شده و در قالب یک طرح کامل و عملیاتی ارائه شود، میطلبد که هیچ نقطه ابهامی در آن نباشد تا در کمیته‌ای که به ریاست استاندار تشکیل میشود به تصویب برسد.
وی خاطرنشان کرد: این تلاش و کوشش همکاران به این خاطر است که کتاب از دست جوانان و نوجوانان رها نشود.
مدیرکل کتابخانه‌های مازندران به نتیجه رسیدن جلسات اداره کل را مقدمه‌ای برای تشکیل جلسات سند نهضت مطالعه مفید شهرستان برشمرد و بیان داشت: شهرستان‌های 19 گانه استان تنها در صورتی میتوانند به فعالیت در این حوزه بپردازند که جلسات کاربردی در استان منتج به نتیجه شود و همکاران با دعوت کردن از افراد متخصص و کارآمد از نظرات آنها در طرح‌ها استفاده کنند.
امام‌زاده ارائه سیر مطالعاتی را از جمله مباحث مهم این سند ذکر و بر تفکیک گروه‌های مختلف بر اساس سن، قشر اجتماعی، صنف و جنسیت تاکید کرد.
این مسئول فرهنگی استان با تعریف مطالعه مفید از همکاران خواست دعوت از افراد آگاه و کارآمد در رشته‌ها و موضوع‌های مختلف و تشکیل جلسات هم‌اندیشی باید به ارائه یک خط فکری منتج شود و پیامدهای آن در در انتخاب کتاب‌هایی با دست‌مایه معنوی، تبیین معانی دینی، اعتلای اخلاقی در نوشته‌ها و وجود جستارهایی از معنویت‌گرایی به ثمر نشیند.
امام‌زاده با اشاره به اینکه وظیفه نخست همه کتابداران ارتقای مطالعه مفید و افزایش شاخص‌های آن است، توجه به شاخص‌ها را در حوزه کاری تمام همکاران بسیار مهم ارزیابی و بر اصلاح و برکیفیتر شدن هرچه بیشتر آنها تاکید کرد.
دبیر کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید مازندران بیان داشت: کتاب و کتابخوانی در رشد زندگی معنوی بشر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و این امر باید به صورت فرهنگ همگانی در آید.
وی در پایان یادآور شد: کتابخانه‌‌های عمومی برای بسترسازی مناسب به منظور استفاده شهروندان حمایت بیشتری را طلب میکنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول