اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبدان:

وحدت راه نجات کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبدان گفت: به عقیده مقام معظم رهبری وحدت و همدلی راه نجات کشور است و همه باید به این فرمایش رهبری جامه عمل بپوشانند.

وحدت راه نجات کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد حمیدینژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آبدان با اشاره به سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس اظهار داشت: این شهید بزرگوار در 1260 شمسی متولد شد، در عصر مشروطه با وجود سن کم به خاطر تقوی بصیرت عجیبی پیدا کرده بود و موجب شد تا رهبری مشروطه جنوب کشور را به دست بگیرد.
وی افزود: شهید رئیسعلی دلواری قبل از اقدام و مبارزه با انگلیسیها به آیت الله شیخ محمد حسین برازجانی از علمای نامی جنوب کشور نامه مینویسد و از ایشان کسب تکلیف می‌کند این نکته خیلی مهم است این که انسان برای هر کاری حکم خداوند را به‌دست بیاورد.
امام جمعه آبدان تصریح کرد: زمانی که آیت‌الله شیخ محمد حسین برازجانی مجوز جهاد را هم خودش و هم از علمای نجف دریافت می‌کند و برای رئیسعلی می‌فرستد که امروز جهاد با انگلستان واجب است و ایشان در منزل یکی از دوستانش با چند نفر از هم رزمانش قرآن را در می‌آورد رئیسعلی سوگند یاد می‌کند سوگندش این است که من به این قرآن سوگند یاد می‌کنم که اگر تا آخرین قطره خونم از وطن خود دفاع کنم در غیر این صورت در شمار منکرین قرآن و کافرین باشم و به همراه چند نفر از همرزمانش مثل خالو حسین دشتی زائر خضر اهرمی و شیخ حسین خان چاه کوتاهی و چند نفر از دوستان دیگرش عازم نبرد با انگلیسیها میشوند.
حمیدینژاد اضافه کرد: رئیسعلی دلواری الگویی خوب برای جوانان بوشهری است تا همواره با بصرت در مقابل استعمار و استکبار ایستادگی کنند و امروز نیز همین جوانان در دفاع از ولایت و حمایت از مقام معظم رهبری همیشه در صف اول بوده‌اند و از این به بعد هم در صف اول خواهند ماند‌.
وی با اشاره به سالگرد تخریب بقاع متبرکه بقیع اظهار داشت: حدود ۱۰۰سال قبل تخریب بقاء متبرکه ائمه بقیه توسط وهابیون صورت گرفت، این افراد پلیدی که نه قرآن قبول دارند، نه احترام مسجد می‌گذارند اما خودشان را مسلمان می‌دانند و ‌غیر از خودشان را همه مشرک میدانند، حتی نسبت به اهل تسنن هم اظهار می‌کنند که آنها هم مشرک‌اند چون اهل تسنن هم زیارت ائمه را قبول دارند و خیلی‌ها به زیارت می‌روند.
امام جمعه آبدان گفت: وجود چنین فرقه‌هایی همه توطئه آمریکا و انگلیس است تا بین مسلمانان تفرقه انداخته و بر آنان مسلط شوند، به همین خاطر گروهی همچون وهابیون را حمایت میکنند تا بین مسلمانان اختلاف‌افکنی کنند.
حمیدینژاد با اشاره به دیدار رهبری با مردم و مسئولان تصریح کرد: اتحاد و همدلی از تاکیدات ویژه معظم له بوده هم بین مردم و هم بین مسئولان تا کشور در مسیر صحیح خود حرکت کند.
وی گفت: به عقیده مقام معظم رهبری وحدت و همدلی راه نجات کشور است و همه باید به این فرمایش رهبری جامه عمل بپوشانند.
‌امام جمعه آبدان اظهار داشت: یکی دیگر از تاکیدات رهبری کار و تلاش بیشتر برای توسعه و آبادانی کشور است و اینکه جوانان باید پرکار بود و در سال جهاد اقتصادی به مسائل اقتصادی توجه بیشتری شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول