اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

نماز جمعه جامعه را در برابر هجمه‌های فرهنگی بیگانگان مصون میکند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: نماز جمعه جامعه را در برابر هجمه‌های فرهنگی بیگانگان مصون میکند.

نماز جمعه جامعه را در برابر هجمه‌های فرهنگی بیگانگان مصون میکند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا تقوی پیش‌ازظهر امروز در آیین تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از تقوا به عنوان مهم‌ترین ثمره روزه‌داری یاد کرد و اظهار داشت: تقوا باید در جامعه به صورت یک فرهنگ درآید و مدام بر آن تاکید شود که ساز و کار و راه نهادینه کردن فرهنگ تقوا در جامعه، نماز جمعه است.
وی اقامه نماز جمعه را از وظایف حاکم اسلامی عنوان و افزود: همه مسئولان حکومت در اقامه نماز جمعه مسئولیت دارند.
تقوی افزود: از همین روست که امام جمعه باید منصوب از سوی حاکم اسلامی باشد و هر کسی ولو عالم و باتقوا نمی‌تواند پیشاپیش مردم ایستاده و نماز جمعه اقامه کند.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در افزون بر 700 شهر کشور نماز جمعه اقامه می‌شود و ائمه جمعه این شهرها مستقیم یا غیرمستقیم از طرف رهبر معظم انقلاب منصوب می‌شوند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تقویت تفاهم اجتماعی را رسالت نماز جمعه دانست و افزود: هر حاکمیتی در عرصه مدیریت نیازمند تفاهم‌ اجتماعی است که مرکز جوشش و رویش تفاهم اجتماعی، نماز جمعه است.
وی تصریح کرد: جامعه اصول و قواعدی دارد و وقتی مردم به نقطه‌ای برسند که ‌روی این اصول و قواعد توافق کنند تفاهم اجتماعی حاصل می‌شود و با شکسته شدن این اصول، تفاهم اجتماعی از بین خواهد رفت.
تقوی ادامه داد: تفاهم اجتماعی ما را به تعامل اجتماعی می‌رساند که در نتیجه آن همبستگی اجتماعی در جامعه ایجاد می‌شود.
وی ایجاد وحدت ملی در جامعه را نتیجه همبستگی اجتماعی عنوان و افزود: اقتدار ملی فرزند وحدت ملی است که نتیجه آن حفظ و تقویت منافع ملی است و از این‌رو نماز جمعه نقطه آغاز حفظ و تامین منافع ملی است.
این مقام مسئول مصونیت‌سازی را از دیگر کارکردهای نماز جمعه عنوان کرد و گفت: نماز جمعه جامعه را در برابر هجمه‌های فرهنگی بیگانگان مصون کرده همچنان که یک واکسن افراد را در برابر ویروس‌ها واکسینه می‌کند.
تقوی تصریح کرد: امام جمعه وقتی می‌تواند در انجام این رسالت‌ها موفق باشد که هم بتواند در تمایلات اجتماعی و هم در حوزه اندیشه‌ها و افکار اثرگذار باشد و این نقطه هنرنمایی یک امام جمعه به شمار می‌رود.
وی از حضور در صحنه به عنوان یکی دیگر از رسالت‌های نماز جمعه یاد کرد و اظهار داشت: جامعه و حاکمیت به حضور مردم از صحنه نیازمند است که یکی از جلوه‌های این حضور نماز جمعه است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه همچنین خدمات آیت‌الله ناصری در طول 24 سال حضور در چهارمحال و بختیاری به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز این استان را قابل تقدیر دانست.
آیین تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری پیش‌ازظهر امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در تالار فرهنگ شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول