اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان اعلام کرد:

پرداخت 320 میلیارد ریال‌ از مطالبات گندم‌کاران زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت غله استان زنجان گفت: در حال حاضر 320 میلیارد ریال از مطالبات گندم‌ کاران زنجانی پرداخت شده است.

پرداخت 320 میلیارد ریال‌ از مطالبات گندم‌کاران زنجانی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز خالقی ‌در جلسه تعزیرات حکومتی استان اظهار داشت: خرید گندم که در حال حاضر چند روز از آن باقی‌ مانده است، از همان آغاز کار با نظم خوبی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه از آغاز خرید گندم در استان زنجان 94 هزار تن از این محصول خریداری شده است، ادامه داد: این میزان گندم مربوط به خرید بخش دولتی در استان زنجان بوده است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان خاطر نشان کرد: در زمینه خرید گندم علاوه بر بخش دولتی بخش خصوصی نیز اقدام به خرید بخشی از گندم کشاورزان کرده است.
وی با بیان اینکه خرید گندم در استان زنجان در سه رده مختلف صورت می‌گیرد، اضافه کرد: این کار به منظور تعیین میزان گندم‌های سن زده صورت گرفته است.
خالقی با بیان رده‌های مختلف سن‌زدگی در گندم ادامه داد: صفر تا دو، دو تا پنج و گندم بالای پنج که این نوع گندم، سن‌زده محسوب می‌شود.
وی میزان گندم سن‌زده بالای پنج در استان زنجان را 1.77 درصد اعلام کرد و افزود: اگر منظور از سن‌زدگی بالای دو درصد باشد، می‌توان گفت که میزان سن‌زدگی در سال‌جاری در استان 32.4 درصد بوده است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر 94 درصد از مطالبات گندم‌کاران زنجانی از طریق اعتبارات دولتی پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث ارتقای کیفیت نان به صورت جدی در استان زنجان پیگیری می‌شود، ادامه داد: کیفیت نان در بخش‌های مختلفی در استان زنجان بررسی می‌شود.
خالقی با بیان اینکه برخی از موارد بررسی کیفیت نان با ارسال آرد و نان از طریق فرمانداری‌ها به شرکت غله صورت می‌گیرد، ادامه داد: بررسی‌های لازم و دقیق در خصوص این آردها از سوی کارشناسان شرکت غله صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه میزان رطوبت آرد از جمله مواردی است که در بحث کیفیت نان مورد توجه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که رطوبت موجود در آرد ایجاد می‌کند، ایجاد انواع قارچ‌ها است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان یادآور شد: با بررسی‌ و آزمایش‌های کنترل کیفی که صورت گرفته است، میزان رطوبت موجود در آردهای استان زنجان در حالت ماکسیمم آن 13.51 درصد بوده است.
وی با اینکه با میزان رطوبت اعلام شده آرد استان زنجان با توجه به میزان کشوری آن در حد پایین‌تر از متوسط کشوری‌ قرار دارد، اضافه کرد: میزان استاندارد کشوری رطوبت آرد 14.2 درصد است.
خالقی با بیان اینکه انجام آزمایش بر آردهای ارسالی کاملا به صورت تصادفی صورت می‌گیرد، ادامه داد: نتایج این آزمایش‌ها خوب بوده و نشان دهنده کیفیت مطلوب آرد عرضه شده در استان زنجان است.
وی با بیان اینکه به منظور کنترل کیفیت آرد آزمایش‌های مختلفی روی آردهای تولیدی صورت می‌گیرد، ادامه داد: حداکثر فاصله زمانی که به منظور کنترل کیفیت آرد در استان انجام می‌شود، یک ماه است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان بحث گلوتن موجود در آرد را نیز از دیگر مولفه‌های بررسی در خصوص کیفیت نان برشمرد و ادامه داد: با آزمایش‌های صورت گرفته از کارخانجات آردسازی استان زنجان میزان گلوتن موجود در آردهای
استان زنجان در حد مناسبی قرار دارند.
وی با بیان اینکه آزمایش‌های ماهانه کمک شایانی به ارتقای کیفیت آرد تولیدی کارخانجات می‌کند، ادامه داد: پس از بررسی‌هایی که از کارخانه‌های آرد‌سازی صورت می‌گیرد، مشاهده می‌شود که روز به روز کیفیت آرد تولیدی این کارخانجات بالاتر می‌رود.
خالقی یادآور شد: خوشبختانه در چند ماه گذشته مشاهده شده که وضعیت آرد تولیدی کارخانه‌های آردسازی استان به نحو مطلوبی رشد داشته‌‌اند و در حال حاضر نیز کارخانه‌های تولید آرد استان از نظر کیفیت آرد تولیدی در حد متوسط و رو به بالا قرار دارند.
وی در ادامه با اشاره به نظارت بر بحث کنترل کیفیت نان اضافه کرد: در زمینه این موضوع نیز تا کنون اقدامات بسیاری صورت گرفته است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه در بحث کنترل کیفی نان بازرسان با حضور در نانوایی‌های مختلف اقدام به بررسی و نظارت بر کیفیت نان می‌کنند، ادامه داد: در برخی از موارد نیز این آزمایش‌ها بر روی نمونه‌های ارسال شده از طریق فرمانداری‌های شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.
وی میزان PH موجود در نان را از جمله موارد مهم در بحث کنترل کیفیت نان برشمرد و ادامه داد: این میزان به منظور تعیین میزان اسیدی یا بازی بودن نان انجام می‌شود.
خالقی با بیان اینکه 21 نان از نظر اسیدی یا بازی بودن مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، ادامه داد: انتخاب این نان‌ها کاملا به صورت تصادفی بوده است.
وی با بیان اینکه آزمایش‌های مورد نیاز بر روی این نان‌ها از قبیل میزان اسیدی یا بازی بودن و برشتگی صورت گرفته است، اضافه کرد: پس از انجام این آزمایش‌ها مشخص شد، که این نان ها در حد مطلوبی از کیفیت قرار دارند.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه برشتگی و میزان زمان جویده شدن نان نیز از دیگر مواردی است که در بحث کیفیت نان پخته شده مورد توجه قرار می‌گیرد، ادامه داد: نان‌های مذکور از نظر این موارد نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها فضای حاکم بر بحث عرضه نان تبدیل به رقابت بین نانوایی‌های مختلف شده است، اضافه کرد: در هنگام اجرای این طرح همه نانوایی‌ها متوجه این موضوع شده‌اند که بر اساس میزان کیفیت و مقدار پخت خود دارای درآمد می‌شوند.
‌انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول