اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان:

قیمت پایین گندم اجحاف در حق کشاورزان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان با انتقاد از پایین بودن قیمت خرید گندم نسبت به سایر غلات گفت: قیمت کم گندم اجحاف در حق کشاورزان بوده و از دلایل اصلی کاهش خرید گندم در این استان است.

قیمت پایین گندم اجحاف در حق کشاورزان است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدابراهیم حسن‌نژاد در جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی استان کردستان در سالن دولت استانداری، اظهار داشت: قیمت خرید گندم در سال زراعی جاری در حالی اعلام شد که هنوز قیمت جو، سویا و ذرت اعلام نشده بود و این مزید بر علت کاهش خرید گندم توسط مراکز خرید در استان شد.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مرغداری‌ها می‌توانند تا 50 درصد از گندم به جای ذرت استفاده نمایند، آنان نیز برای کاهش هزینه‌های خود به جای خرید ذرت به سمت خرید گندم با توجه به قیمت پایین آن روی آوردند.
مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به هزینه‌های بالای تولید و با توجه به هدفمند شدن یارانه‌ها، قیمت پایین گندم را اجحاف در حق کشاورزان خواند.
حسن‌نژاد تصریح کرد: خریداری گندم در مراکز خرید بر اساس درجه‌بندی صورت می‌گیرد و بیشتر کشاورزان برای رهایی از این قضیه محصولات خود را به دلالان می‌فروشند و این یکی دیگر از دلایل کاهش خرید گندم در سال جاری در استان است.
وی افزود: تاکنون 67 درصد گندم خریداری شده در استان توسط سازمان تعاون روستایی از نوع درجه یک، 31.5 درصد از نوع درجه 2 و 1.5 درصد نیز از نوع درجه 3 بوده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان در ادامه کاهش بارندگی پاییزه و همچنین سن‌زدگی را از دیگر دلایل کاهش تولید و خرید گندم در استان عنوان کرد و گفت: در صورتی که عملیات مبارزه با سن در استان انجام نمی‌شد، هیچ ‌کدام از مزارع گندم قابل برداشت نبود.
حسن‌نژاد هدایت کشاورزان برای تولیدات کشاورزی توسط کارشناسان کشاورزی در قالب شرکت‌های بخش خصوصی را از اقدامات جهاد کشاورزی دانست و افزود: این کارشناسان تمام روستاهای استان را زیرپوشش قرار داده و تا مرحله نهایی برداشت محصول، کشاورزان را هدایت می‌کنند.
به گفته وی، اگر چه امسال یارانه پرداخت سم سن‌زدایی از کشاورزان قطع شده بود اما جهاد کشاورزی به منظور مبارزه با آفت سن و جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان، یارانه سم را به کشاورزان استان پرداخت کرد.
وی در پایان رقابتی شدن نانوایی‌ها و کارخانه‌های آردسازی را یکی دیگر از دلایل کاهش خرید گندم در استان خواند و گفت: کارخانه‌داران برای خرید گندم باکیفیت به سیلوها مراجعه نمی‌کنند و خود به کشاورزان و یا از طریق دلالان نسبت به تهیه این محصول اقدام می‌کنند.
انتهای پیام/ صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول