اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی مطرح کرد:

کاهش خرید گندم در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون 90 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده که نسبت به سال گذشته با کاهش زیادی مواجه بوده است.

کاهش خرید گندم در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا کفاشی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در خراسان شمالی را در سال گذشته 250 هزار تن اعلام کرد.
وی افزود: 72 هزار تن از گندم خریداری شده در سال جاری از کشاورزان مربوط به بخش دولتی و 15 هزار تن نیز توسط بخش خصوصی خریداری شده است.
کفاشی کاهش بارندگی و خشکسالی، استفاده کشاورزان برای مصارف شخصی، افزایش قیمت علوفه و استفاده از غلات برای آذوقه دام و ... را از دلایل کاهش خرید گندم در خراسان شمالی عنوان کرد.
وی در عین حال تأخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران استان را در میزان خرید چندان موثر ندانست و اظهار داشت: هم‌اکنون پرداخت طلب‌های گندم کاران خراسان شمالی بابت گندم تحویلی به روز شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی ادامه داد: البته پیش‌بینی می‌شود تا میزان خرید گندم در ماه‌های آتی افزایش داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه میزان ذخیره گندم در استان به 300 هزار تن افزایش می‌یابد، گفت: هم‌اکنون 250 هزار تن از این ذخیره سازی در حال بهره‌برداری بوده و 50 هزار تن نیز تا پایان امسال به ظرفیت ذخیره سازی گندم در خراسان شمالی افزوده می‌شود.
کفاشی در ادامه ذخیره سازی میوه شب عید را از مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: این اقدام همه ساله با مشارکت اتحادیه‌های کشاورزی تحقق یافته و برای تأمین میوه شب عید امسال نیز مقدمات کار فراهم شده است.
وی اضافه کرد: تأمین میوه شب عید شهروندان استان بدون یارانه و کمک‌های دولتی و صرفاً با استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت اتحادیه‌های کشاورزی انجام می‌شود.
رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی همچنین از افزایش 10 درصدی اتحادیه‌های صنفی خراسان شمالی خبر داد و گفت: هم‌اکنون 141 اتحادیه صنفی در سطح این استان فعالیت می‌کنند که این تعداد در گذشته 128 اتحادیه بود.
وی همچنین شمار واحدهای صنفی دارای پروانه در خراسان شمالی را 19 هزار و 854 واحد عنوان کرد و یادآور شد: تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه در خراسان شمالی نسبت به گذشته 3 هزار واحد افزایش یافته است.
کفاشی گفت:  هم‌اکنون تمام اقدامات مربوط به صدور پروانه در 7 اتحادیه‌ صنفی توسط رایانه انجام می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول