اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

نگهداری 126 عنوان نسخ سنگی در کتابخانه شهرکرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: 126 عنوان نسخ سنگی در کتابخانه مرکزی شهرکرد نگهداری می‎شود.

نگهداری 126 عنوان نسخ سنگی در کتابخانه شهرکرد
بهرام داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر هشت جلد کتاب خطی با موضوع کلیه و دمنه، برهان قاطع، فرهنگ لغت فارسی، ورقه و گلشاه، فرهنگ لغت فارسی، قرآن مجید و قرآن کریم در کتابخانه مرکزی شهرکرد نگهداری می‎شود.
وی افزود: کتب و نسخه‎های خطی موجود در این کتابخانه گنجینه‎های ارزشمند محسوب می‏شود که نیازمند نگهداری و مراقبت بسیار است.
داودی خاطرنشان کرد: همچنین آثار گران‌بها از جمله زندگی‌نامه شخصیت‌های بزرگ استان در اغلب کتابخانه‌های این استان موجود است.
وی با بیان اینکه کتابخوانی امر مهمی برای توسعه زیر ساخت‌های فکری جامعه است، گفت: افزایش مطالعه، ارتقا و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی از شاخص‌های توسعه فرهنگی جوامع محسوب می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلام همواره بر نهادینه شدن فرهنگ کتاب خوانی در جامعه تاکید ویژه دارند، اظهار داشت: با اتخاذ تدابیر لازم، دغدغه‌های رهبری در این زمینه باید رفع شود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتقاد دارند که وضعیت فعلی کتاب و کتابخوانی در کشور در شان نظام اسلامی نیست و باید بهبود پیدا کند.
داودی با بیان اینکه رسانه‌های گروهی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه نقش بسیاری موثری بر عهده دارند، اذعان داشت: باید از این ظرفیت‌های ویژه در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی به شکل مطلوب استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه این استان مهد مواریث برجسته و عالمان بزرگ است، تصریح کرد: این استان باید با توجه به این پیشینه ارزشمند، در نهضت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی پیشگام باشد.
مدیرکل
کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در امر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: با توجه به برنامه‌های اجراییو فعالیت‌هایب صورت گرفته، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری به‌عنوان دستگاه برتر در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب معرفی شد.
وی با اشاره به اقدامات اجرایی این نهاد در امر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در کتابخانه‌های عمومی از کتبی که با موضوع عفاف و حجاب هستند، تقدیر از اعضایی که پوشش برتر اسلامی داشتند، برگزاری مسابقه چکیده‌نویسی از کتاب مسئله حجاب شهید مطهری از مهم‌ترین این اقدامات محسوب می‎شود.
داودی اضافه کرد: ارسال پیامک به مناسبت گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب و همچنین نصب بنر با همین موضوع در هفته عفاف و حجاب از دیگر اقدامات اجرایی این نهاد در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول