اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استانداری قزوین خبر داد

راه‌اندازی نیروگاه بادی در استان قزوین

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری قزوین از راه‌اندازی نیروگاه بادی در استان قزوین با تولید 400 مگاوات انرژی برق خبر داد.

راه‌اندازی نیروگاه بادی در استان قزوین

منوچهر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار کرد: تولید 400 مگاوات انرژی برق از طریق نیروگاه بادی به زودی در استان قزوین انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به ضرورت حفظ محیط زیست و این مهم که استان قزوین به‌عنوان قطب صنعتی کشور قلمداد می‌شود، نیاز صنعت به انرژی برق در آینده به طور جدی احساس می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین با تأکید بر ضرورت احداث نیروگاه بادی در استان قزوین، بیان کرد: راه‌اندازی نیروگاه بادی در استان قزوین به این علت ضروری است که کمترین فشار به محیط زیست و آلودگی محیط زیست را در بر دارد.

حبیبی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های اصل 44 مبنی بر حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری، مجموعه مدیریت استان قزوین در این راستا همکاری‌های لازم را با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارد.

وی در رابطه با محل احداث این نیروگاه عنوان کرد: پروژه نیروگاه بادی در منطقه کهک تاکستان اجرا می‌شود که ظرف مدت یک‌سال، 100 مگاوات بر ظرفیت برق استان قزوین می‌افزاید.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: مناطقی از قبیل طارم و کهک در استان قزوین، ظرفیت لازم را برای احداث نیروگاه‌های بادی دارند، به طور مثال در سیاه‌پوش، 17/50 مگاوات نیروی برق تولید می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های استان با احداث نیروگاه‌های جدید این رقم رشد چشم‌گیری خواهد داشت.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول