اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

امضای تفاهمنامه احداث نیروگاه زباله‌سوز گیلان با چین

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار گیلان از امضای تفاهمنامه احداث نیروگاه زباله‌سوز با چین در این استان خبر داد و گفت: اعتبار ریالی و ارزی این پروژه تا پایان سال جاری اختصاص می‌یابد.

امضای تفاهمنامه احداث نیروگاه زباله‌سوز گیلان با چین

محمد اکبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به تولید روزانه 2 هزار و 500 تن زباله در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگ حاکم بر زباله این است که زباله به طبیعت بازگردد.

وی برگشت زباله به طبیعت را کمپوست نامید و افزود: کارخانه‌های کمپوست در حال حاضر در شهرهای رشت با ظرفیت روازنه 500 تن و در انزلی با ظرفیت روزانه 200 تن در حال فعالیت هستند.

اکبرزاده با بیان اینکه کارخانه کمپوست رودسر با ظرفیت 200 تن به‌زودی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: در سفر دور دوم هیئت دولت به گیلان بالغ بر 50 میلیون یورو اعتبار ارزی و 50 میلیارد تومان اعتبار ریالی برای هر کدام از استان‌های شمالی به منظور احداث نیروگاه‌های زباله‌سوز تصویب شده است.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان از امضای تفاهمنامه احداث نیروگاه زباله‌سوز با چین در این استان خبر داد و گفت: اعتبار ریالی و ارزی این پروژه تا پایان سال جاری اختصاص می‌یابد.

وی احداث نیروگاه زباله‌سوز را به هدف تولید الکتریسیته در گیلان عنوان کرد و بیان داشت: نیروگاه‌های زباله‌سوز در شهرهای مشهد مقدس و تهران در مقیاس کوچک‌تر انجام شده است.

اکبرزاده همچنین با اشاره به تخصیص 100 درصدی اعتبارات سد شهر بیجار با دستور مستقیم رئیس جمهور خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این سد 70 درصد آب شرب مناطق مسکونی گیلان تامین می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان سد شهر بیجار را دارای سالم‌ترین آب شرب دانست و بیان داشت: مشکلات زیست‌محیطی سد پلرود با فرمان رئیس جمهور در مسیر منطقی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حساب‌های ارزی سد شفارود گشوده شده است، یادآور شد: عملیات اجرایی سد شفارود با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

اکبرزاده به سد پلرود اشاره کرد و اذعان داشت: فاینانس این پروژه انجام شده است ضمن اینکه سد پلرود 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون استاندار گیلان با اشاره به سه ‌نوبته شدن احداث راه‌آهن گیلان تصریح کرد: راه‌آهن رشت قزوین در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از شنیده شدن سوت قطار تا مقصد رشت در اسفند سال 91 خبر داد و گفت: مسیر راه‌آهن انزلی خرداد سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول