اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان‌:

نخستین نیروگاه بادی کشور توسط بخش خصوصی احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان‌ از بهره‌برداری نخستین نیروگاه بادی توسط بخش خصوصی در سال آینده در استان خراسان‌رضوی خبر داد.

نخستین نیروگاه بادی کشور توسط بخش خصوصی احداث می‌شود

محمدحسن متولی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این نیروگاه 100 مگاواتی در منطقه خواف استان خراسان‌رضوی واقع شده است.

وی یکی از رویکردهای صنعت برق را رفتن به سمت خصوصی شدن ذکر کرد و متذکر شد: در حال حاضر مجوز احداث بیش از 700 مگاوات نیروگاه برق در استان‌های خراسان صادر شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان افزود: در حال حاضر نیروگاه بادی بینالود با بیش از 28 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده یکی از دو نیروگاه بادی بزرگ در سطح کشور به حساب می‌آید.

وی گفت: در حال حاضر خراسان ظرفیت بسیار مناسبی را در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی و بادی دارد که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.

متولی‌زاده با بیان اینکه در بیش از 40 درصد ظرفیت نیروگاهی کشور در دولت‌های نهم و دهم اجرا شده است، تصریح کرد: به همین دلیل این ظرفیت‌های نصب شده در حال حاضر توانایی و راندمان بالایی را دارد.

وی عمر نیروگاه‌های بخار را بالای 50 سال عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر در استان نیز توانایی‌های بسیار مناسبی در این زمینه داریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به میزان ترانزیت برق به کشورهای هم‌جوار از این استان یادآور شد: در حال حاضر از منطقه خراسان به کشور افغانستان برق صادر و با کشور ترکمنستان برق ترانزیت می‌شود.

وی میزان قدرت ترانزیت صورت گرفته برق با کشور ترکمنستان را در طول سال بالغ بر 160 مگاوات دانست و اعلام کرد: از نظر انرژی نیز این میزان افزون بر 662 میلیون کیلووات ساعت بوده است.

متولی‌زاده تاکید کرد: هم‌چنین در این زمینه بالغ بر 327 میلیون کیلووات ساعت برق به کشور افغانستان صادر شده است.

وی شبکه برق استان‌های خراسان را متصل به شبکه برق کشوری ذکر کرد و افزود: در حاضر این استان هیچ‌گونه مشکلی در تامین برق مورد نیاز خود نداشته و حتی نیاز سایر استان‌ها را نیز تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان خاطر نشان کرد: هم‌اکنون این شرکت تامین برق سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی را برعهده دارد.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول