اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بیش از 96 درصد پیشرفت فیزیکی

نیروگاه گازی 82.5 مگاواتی پالایشگاه جم به زودی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه جم گفت: نیروگاه گازی 82.5 مگاواتی پالایشگاه جم به زودی راه‌اندازی می‌شود.

نیروگاه گازی 82.5 مگاواتی پالایشگاه جم به زودی راه‌اندازی می‌شود

رحیم اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر و 22 بهمن همواره در اذهان مردم به عنوان یک خاطره ارزشمند باقی می‌ماند و این ایام نماد خودباوری و ایمان بالای مردم مسلمان این دیار است.

وی افزود: مردم در سال 57 با ولایت‌مداری در برابر رژیم پهلوی ایستادند و برای استقرار حکومت اسلامی تلاش و فعالیت کردند و با گذشت بیش از سه دهه هر روز بر علاقه مردم به این نظام افزوده می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه فجر جم با اشاره به موفقیت‌های پالایشگاه جم در چند سال اخیر خاطر نشان کرد: ظرفیت طراحی اولیه پالایشگاه تولید 85 میلیون مترمکعب گاز در روز بوده که با اجرای طرح افزایش ظرفیت در سال 1380 به 110 میلیون مترمکعب افزایش داده شده است.

اسلامی تصریح کرد: به‌واسطه برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام گرفته و تدابیر اندیشیده شده در تعمیرات اساسی سال 89 و انجام اصلاحات لازم و رعایت جوانب فنی این امکان ایجاد شد که ظرفیت پالایشگاه به 125 میلیون مترمکعب در زمستان سال 1389 برسد.

وی ادامه داد: این افزایش تولید یک رکورد در عمر 22 ساله پالایشگاه بوده که نسبت به ظرفیت اسمی پالایشگاه 41 درصد رشد را نشان می‌دهد. 

مدیرعامل پالایشگاه جم گفت: پالایشگاه جم نقش مهم و ارزشمندی در تولید گاز در کشور دارد و هم‌اکنون بین 25 تا 30 درصد گاز کشور در این مجموعه تولید و تصفیه می‌شود.

وی افزود: در سال جهاد اقتصادی شاهد افزایش نشاط کاری در پالایشگاه جم هستیم و همه کارکنان و مدیران با تلاشی دوچندان برای افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی تلاش می‌کنند.

مدیرعامل پالایشگاه جم با اشاره به وضعیت نیروگاه گازی 82.5 مگاواتی در پالایشگاه بیان کرد: به دلیل استهلاک مولدهای توربین‌های گازی موجود در نیروگاه قدیم، دشواری تأمین قطعات یدکی و هزینه بالای تعمیرات توربوژنراتورهای المپوس SK-30 و نیز کاهش بازدهی این مولدها، تصمیم به طراحی و احداث نیروگاه گازی جدید به ظرفیت 82.5  مگاوات ساعت گرفته شد.

اسلامی اذعان داشت: نیروگاه گازی جدید شامل سه دستگاه مولد توربین گازی مدل H25 هیتاچی به ظرفیت هر یک 27.5 MW در شرایط ISO و دارای پست برق است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش طراحی تفصیلی پروژه به پایان رسیده افزود: پروژه در مرحله اجرایی با 96 درصد پیشرفت کار است و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اسلامی یادآور شد: استمرار تولید گاز تامین برق مطمئن برای پالایشگاه و جلوگیری از به وجود آمدن هرگونه وقفه‌ای در امر تولید از مهم‌ترین اهداف احداث این نیروگاه گازی است.

وی از راه‌اندازی پروژه ذخیره‌سازی نیتروژن در پالایشگاه خبر داد و اظهار داشت: این پروژه با پیشرفت 98 درصدی در آستانه راه‌اندازی است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول