اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج از بهره‌برداری از واحد دوم بخار سیکل ترکیبی سنندج تا پایان سال جاری خبر داد.

واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مجید رحیمی‌فر بعد از ظهر امروز در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان کردستان با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج که از دو بخش گازی و بخار تشکیل شده، در سال 84 با چهار واحد گازی و هرکدام با ظرفیت 159 مگاوات احداث شده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم این نیروگاه تبدیل به سیکل ترکیبی متشکل از واحدهای بخار و گازی شد، ادامه داد: در مهر ماه امسال یک واحد بخار فاز دوم این نیروگاه به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج، این نیروگاه در حال حاضر از دو واحد بخار تشکیل شده است که یک واحد آن با قدرت 160 مگاوات راه‌اندازی و واحد دوم نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رحیمی‌فر خاطر نشان کرد: از تابستان سال 91 به بعد به طور کامل هر شش واحد این نیروگاه که شامل دو واحد بخار و چهار واحد گازی است را در مدار خواهیم داشت.

وی در ادامه مطلب فوق عنوان کرد: با راه‌اندازی فاز دوم بخار آن، ظرفیت تولیدی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به 956 مگاوات می‌رسد.

وی با بیان اینکه سوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی است و از طریق خط انتقال به طور مستقیم وارد نیروگاه می‌شود، افزود: در صورتی که امکان تامین سوخت اصلی توسط شرکت گاز میسر نباشد از سوخت جایگزین استفاده می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج، در این نیروگاه در حال حاضر سوخت جایگزین یعنی گازوئیل در دو مخزن با ظرفیت 20 و 35 میلیون لیتر ذخیره شده است.

رحیمی‌فر بیان داشت: برق تولیدی نیروگاه در حال حاضر توسط شش خط با سطح ولتاژ 230 کیلوولت به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

وی اظهار داشت: از این شش خط دو خط آن پست سنندج، دو خط پست دیواندره و دو خط دیگر نیز پست شهید چمران را به طور مستقیم تغذیه می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: تا قبل از اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی به مدار بیاید سطح ولتاژ منطقه همیشه پایین‌تر از حدنامی بود، اما بعد از احداث این نیروگاه سطح ولتاژ در منطقه در حد 230 کیلوولت است.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج گفت: این نیروگاه علاوه بر تامین مگاوات تزریق آن را نیز به شبکه انجام می‌دهد و سطح ولتاژ را در حد نامی نگه می‌دارد.

رحیمی‌فر افزود: این نیروگاه از نظر مسائل زیست محیطی هیچ‌گونه آلاینده‌ای ندارد و آلاینده‌های خروجی از اگزوز نیز بسیار پایین‌تر از حد مجاز و استاندارد است.

به گفته وی پیک‌بار مصرف استان 380 تا 400 مگاوات است و توان تولیدی نیروگاه در تابستان گذشته و در بدترین شرایط گرمایی حدود 460 تا 480 مگاوات بوده است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول