اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

ایران به 73 هزار مگا وات ظرفیت نیروگاهی دست می‌یابد

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو گفت: امروز ظرفیت تولید نیروگاهی از مرز 63 هزار و 900 مگاوات عبور کرده و انتظار داریم این ظرفیت به 73 هزار مگاوات افزایش یابد.

ایران به 73 هزار مگا وات ظرفیت نیروگاهی دست می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجید نامجو ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های زیست محیطی در ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: تولید نیروگاهی کشور امروز از مرز 63 هزار و 900 مگاوات عبور کرده است.

وی با بیان اینکه بنا داریم تا ظرفیت تولید را تا پایان برنامه دولت به 73 هزار مگاوات برسانیم، افزود: وزارت نیرو در تولید برق پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی را داشته چنانچه به طول مثال تنها تعداد مشترکان برق در سال 57، سه میلیون و 400 هزار نفر بوده که اکنون این ظرفیت به بیش از 26 میلیون نفر رسیده است.

وزیر نیرو در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اگر فعالیت در عرصه آب و برق با شتابی پایین دنبال شود بسیاری از بخش‌های تولید و توسعه کشور با مشکل مواجه می‌شود، گفت: وزارت نیرو درصدد توسعه این مهم با وجود صرف هزینه‌های بسیار است.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت ظرفیت تولید در بخش خصوصی به 33 درصد می‌رسد، ادامه داد: هر کجا که مسکن مهر نیاز به کمک داشته باشد ما در کنار آنها حضور می‌یابیم.درصدد هستیم در این عرصه مشکلی پیش نیاید، زیرا این مهم از وظایف و تعهدات وزارت نیرو است.

وی با اشاره به صادرات در صنعت برق کشور در آینده اضافه کرد: همان‌گونه که در تابستان سال 90 هیچ خاموشی نداشتیم انتظار داریم در سال‌های آتی نیز چنین وضعیتی رخ ندهد.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول