اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

انتظارات هیأت‌‌‌های ورزشی گلستان در آستانه سفر رئیس‌جمهور از دولت

ورزشکاران و هیات‌های ورزشی رشته‌های مختلف مانند دیگر اقشار گلستانی در انتظار سفر دولت سیزدهم و رئیس جمهور به استان گلستان و بیان مشکلات خود در راستای رفع آن هستند، هیأت‌های ورزشی مختلف مطالبات و مشکلات‌ خود را با خبرگزاری فارس در میان گذاشتند.

انتظارات هیأت‌‌‌های ورزشی گلستان در آستانه سفر رئیس‌جمهور از دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان به ویژه ورزش و تحرکات بدنی سبب پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است چرا که جوانان‌ انرژی نهفته بسیاری داشته که اگر در مسیر درست استفاده نشود سبب ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

با توجه به اینکه قشر عظیمی از جمعیت جامعه ما جوانان هستند ایجاد و احداث اماکن ورزشی در جرم‌زدایی تأثیر فراوان دارد.

ورزشکاران و هیأت‌های ورزشی رشته‌های مختلف مانند دیگر اقشار گلستانی در انتظار سفر دولت سیزدهم و رئیس جمهور به استان گلستان و بیان مشکلات خود در راستای رفع آن هستند، هیأت‌های ورزشی مختلف مطالبات و مشکلات‌ خود را با خبرگزاری فارس در میان گذاشتند.

نوید چلنگر دبیر هیأت بسکتبال گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: ورزش بسکتبال در گلستان یکی از مهمترین رشته‌های ورزشی بعد از فوتبال بوده و این رشته ورزشی در بخش آقایان قهرمان لیگ و در بخش بانوان نماینده در سوپرلیگ دارد.

وی تصریح کرد: مهمترین معضل و مشکل این رشته ورزشی مانند بسیاری از رشته‌های دیگر ورزشی عدم سالن تخصصی برای بسکتبال است که تنها سالن بسکتبال در گلستان مربوط به هیأت ورزشی بسکتبال گرگان است.

 دبیر هیأت بسکتبال گلستان خاطرنشان کرد: برای آماده‌سازی و برنامه‌ریزی در برگزاری اردوهای تیم منتخب برای شرکت در مسابقات کشوری و منطقه‌ای باید با تنها سالن موجود برای رشته هماهنگی شود که حتی این سالن جوابگو حجم‌ بالای تماشاچیان نیست.

چلنگر ادامه داد: وجود سالن تخصصی برای رشته سبب تربیت ورزشکاران حرفه‌ای و کارآزموده شده و در پیروزی این تیم در‌ مصاف با تیم‌های قدرتمند تاثیرگذار‌ خواهد بود.

* گلستان پرورش‌دهنده قهرمان فراملی در رشته شطرنج

احسان احمدی دبیر هیأت شطرنج گلستان گفت: استان گلستان در رشته شطرنج قهرمان فراملی یعنی سوپر استاد بزرگ به‌نام «پرهام مقصودلو» دارد و پرورش‌دهنده چنین استعدادهایی در گلستان است.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر داشتن سوپر استاد بزرگ و یا قهرمان فراملی در جهان بسیار کم بوده و تنها ۲۷ نفر در جهان موفق به کسب چنین جایگاهی شدند.

دبیر هیأت شطرنج گلستان تصریح کرد: با توجه به چنین استعداد درخشانی در گلستان پیشنهاد می‌شود نسبت به دریافت مربی خارجی و یا ایجاد شرایط مالی مناسب برای این قهرمان اقدام شود.

احمدی خاطرنشان کرد: رشته ورزشی شطرنج مانند بیشتر رشته‌های دیگر ورزشی از داشتن مکان مستقل و مناسب  برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و مسابقات محروم است.

وی بیان کرد: این رشته ورزشی در گلستان تاکنون سه استاد بزرگ به کشور معرفی کرده و در راستای رشد و پیشرفت این رشته همچنین برگزاری‌مسابقات بین المللی در گلستان برای ایجاد ساختارهای مناسب به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

* خانه بدمینتون گلستان به سالن چندمنظوره تبدیل شد

محسن حاجی‌ آبادی دبیر هیأت بدمینتون گلستان گفت: حدود‌سال ۷۷ خانه بدمینتون در گلستان راه‌اندازی شد که بعد از چند ماه فعالیت تابلو این خانه پایین کشیده شده و از آن به عنوان سالن چندمنظوره استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: استان‌گلستان در‌ حوزه سخت‌افزاری رشته بدمینتون جزو چند استان آخری گلستان بوده و متاسفانه از وجود سالن تخصصی محروم است.

دبیر هیأت بدمینتون گلستان تصریح کرد: متاسفانه خانه بدمینتون استان در سال ۷۷ افتتاح شد و بعد از چندماه فعالیت تابلو آن پایین کشیده شده و به عنوان سالن چند منظوره از آن استفاده می‌شود.

حاجی آبادی خاطرنشان کرد: بارها و بارها این موضوع با مدیران مرتبط در میان گذاشته ولی تاکنون نسبت به این موضوع هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی ادامه داد: اگر مشکل نبود سالن تخصصی خاص در گلستان رفع شود به تبع بسیاری از مشکلات این رشته مرتفع خواهد شد.

* راه‌اندازی خانه هندبال یکی از ضروریات گلستان/ کم‌توجهی به ورزش مادر رشته‌های توپی 

هادی تقی‌زاده رئیس هیأت هندبال گلستان گفت: با وجود اینکه ورزش هندبال مادر رشته‌های توپی بوده اما متاسفانه به این رشته ورزشی بی‌توجهی و بی‌مهری شده است.

وی یادآوری کرد: جوانان گلستانی در این رشته ورزشی پتانسیل و استعدادهای خوبی داشته و در دسته لیگ یک سهمیه داشته و در لیگ برتر نیز داوران جوان گلستانی حضور دارند اما از ۴۶ رشته فعال ورزشی در استان این رشته در رشته‌های ورزشی آخر قرار دارد.

 رئیس هیأت هندبال گلستان تصریح کرد: متأسفانه مسؤولان و مدیران اجرایی در سطح کشور نتوانستند این رشته را‌ به خوبی‌ معرفی کرده و جوانان مستعد این رشته را جذب کنند‌.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: مهمترین معضل و مشکل ما در این رشته عدم سالن تخصصی و یا خانه هندبال بوده و این یکی از ضروریات این رشته در گلستان است.

وی بیان کرد: عدم سالن تخصصی در رشته‌های مختلف ورزشی یکی از مشکلات مشترک همه ورزشکاران استان در رشته‌های‌ مختلف ورزشی است.

 رئیس هیأت هندبال گلستان  گفت: متاسفانه مساحت سرانه ورزشی استان نسبت به تعداد جمعیت بسیار پایین بوده و حدود‌۸۰ درصد از امکانات ورزشی استان به ویژه سالن‌های ورزشی از استانداردهای لازم بی‌بهره هستند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول