اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

درخواست خانه مطبوعات گلستان از رئیس‌جمهور و تکرار دردهای کهنه خبرنگاران/ مشکل خبرنگاران ریشه‌ای حل شود

این روزها، خبر سفر رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی به استان گلستان؛ نگارستان ایران به گوش می‌رسد و گلستان میزبان رئیس‌جمهور خدمتگزار و مردمی به همراه هیات دولت خواهند بود.

درخواست خانه مطبوعات گلستان از رئیس‌جمهور و تکرار دردهای کهنه خبرنگاران/ مشکل خبرنگاران ریشه‌ای حل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در آستانه سفر سید ابراهیم رئیسی «رئیس‌جمهور» مردمی و ولایی ایران به استان گلستان مطالبات مردمی و برخی از مسوولان گلستانی از رئیس‌جمهور در خبرگزاری فارس گلستان منعکس شد در این میان قلم خبرنگار برای انعکاس مطالبات مردم و مسوولان بسیار نوشته اما کم‌تر کسی از درد جامعه خبرنگاری قلم فرسایی کرده است؛ هرچند رسالت خبرنگاری رساندن مشکلات مردم به گوش مسوولان است اما هنوز کسی نیست که روایت قصه پرغصه اهالی رسانه را بشنود و درصدد مرتفع کردن مشکلات آنها برآید.

خبرنگاران؛ چشمان بیدار جامعه هستند آنها به عنوان نمایندگان حفظ آزادی‌بیان دو وظیفه مهم را بر دوش می‌کشند؛ بیداری جامعه و انعکاس دغدغه‌های مخاطبان؛ اما در این میان چه کسی مشکلات و دغدغه‌های قشر خبرنگاران را می‌شنود.

خبرنگاران به عنوان نبض آگاهی‌بخشی و شاهرگ خبررسانی در جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند و با ایفای نقش پرسشگری و مطالبه‌گری خود، بخش گسترده‌ای از مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند؛ خواسته‌های تکراری فعالان این عرصه در آستانه سفر رئیس‌جمهور به گلستان از تضمین امنیت شغلی گرفته تا مشکل بیمه و نداشتن حقوق ثابت، هزینه هنگفت و کمیاب شدن کاغذ در نشریات و رویای خانه‌دار شدن و ده‌ها مشکل دیگر از عمده مطالبات اهالی قلم است که همچنان به قوت خود باقی است که امیدواریم با سفر استانی رئیس‌جمهور به گلستان حمایت‌های ویژه‌ای از اصحاب رسانه صورت گیرد.

در این راستا «هادی علمدار» رئیس‌خانه مطبوعات گلستان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: از دولت سیزدهم انتظار داریم که مشکل بیمه خبرنگاران را حل کند و در این موضوع ورود کند همچنین عضویت اهالی رسانه در صندوق هنر تسهیل شود.

وی واگذار کردن تائیدیه بیمه خبرنگاران به استان‌ها را یک راهکار اساسی برشمرد و افزود: تائید خبرنگاران استان‌ها بر عهده معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی است اگر تائید خبرنگاران بر عهده خود استان صورت گیرد مشکل بیمه اهالی رسانه مرتفع خواهد شد چون خبرنگاری که در استان فعالیت می‌کند در تهران شناخته شده نیست امیدوارم یکبار برای همیشه موضوع بیمه خبرنگاران در گلستان حل شود.

رئیس خانه مطبوعات گلستان بر ضرورت عضویت خبرنگاران در صندوق هنر تاکید کرد و افزود: موضوع بیمه خبرنگاران، معیشت، کمبود خبرنگاران تخصصی، پایین بودن حقوق و ارائه تسهیلات از مهمترین معضل این قشر محسوب می‌شود که امیدواریم رئیس‌جمهور حمایت ویژه‌ای در این زمینه انجام دهد.

علمدار با بیان اینکه هزینه چاپ و نشر رسانه‌های مکتوب بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: در گذشته یارانه کاغذ برای مطبوعات وجود داشت با توجه به اینکه هزینه چاپ و نشر بسیار بالاست و در خوشبینانه‌ترین حالت هر رسانه استانی که کار چاپ انجام می‌دهد حدود یک میلیون تومان برای چاپ هر شماره از نشریه باید پرداخت کند.

وی با بیان اینکه درآمد رسانه‌ها در گلستان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است، اظهار کرد: اگر امروز رسانه‌ای بخواهد کد کارگاه جدیدی از بیمه دریافت کند باید هزینه بالایی به بیمه بپردازد به عنوان مثال اگر یک رسانه استانی بخواهد پنج الی ۶ خبرنگار را بیمه کند حدود ۵ میلیون الی ۶ میلیون تومان باید هزینه بیمه را بپردازد.

رئیس خانه مطبوعات گلستان گفت: از دولت محترم می‌خواهیم که بیمه حمایتی رسانه‌ها را پیگیری کند به عنوان مثال رسانه‌های مجازی و پایگاه‌های خبری برای بیمه شدن باید هزینه بالایی را پرداخت کنند که نیاز است دولت در این زمینه ورود کند.

به گزارش فارس از گرگان، مشکلات پیش‌روی اهالی رسانه باعث شده تا در کنار تشدید مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا برخی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای از این حرفه کناره‌گیری کنند و به سمت شغل دیگری بروند و یا این حرفه را به عنوان شغل دوم برگزینند؛ امیدواریم با سفر استانی رئیس‌جمهور به گلستان این مطالبات مرتفع شود.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول