اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آمادگی ادارات چهارمحال و بختیاری برای شرکت در پانزدهمین مرحله رزمایش مواسات

جلسه هماهنگی پانزدهمین مرحله رزمایش مواسات در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، این رزمایش 31 شهریورماه در قالب رژه خودرویی برگزار و کمک‌های مؤمنانه برای توزیع در میان نیازمندان به شهرستان‌های ده‌گانه ارسال می‌شود.

آمادگی ادارات چهارمحال و بختیاری برای شرکت در پانزدهمین مرحله رزمایش مواسات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر امروز در جلسه هماهنگی پانزدهمین مرحله رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه با بیان اینکه کمک‌های بسیاری در جهت خدمت‌رسانی به مردم در شرایط سخت انجام شد، گفت: نقاط برجسته در طول انقلاب اسلامی بسیار بوده که کمک‌های مومنانه یکی از این نقاط است که توسط نهادهای مختلف انجام شده و به عنوان یک الگو برای آیندگان ثبت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: هرکسی در این ایام هر کمکی که می‌توانست به مردم کرد و اقلام مختلف در قالب‌های خوراک، پوشاک، لوازم‌التحریر، جهیزیه و حتی کمک‌های فرهنگی میان نیازمندان توزیع شد که شمارش این کمک‌ها فهرستی طولانی را تشکیل می‌دهند و توفیق بزرگی شامل دستگاه‌ها شده که تا پایان این بلا باید ادامه داشته باشد.

تجمیع کمک‌های مومنانه برای به رخ کشیدن ظرفیت نظام مهم است

وی با اشاره به اینکه تا می‌توانید تلاش کنید که کمک‌های خیران و خارج استان را به داخل جذب و برای توزیع مهیا کنید، ادامه داد: تبلیغات را در این مسیر دست‌کم نگیریم زیراکه این تبلیغات سبب تجمع کمک‌ها و تمرکز آن‌ها در سطح استان و کشور می‌شود که برای آینده بشریت، به رخ کشیدن ظرفیت انقلاب اسلامی و انسانیت مهم است.

 نکونام افزود: هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را در پیش رو داریم که برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند طرح‌های مختلفی در دستور کار قرار می‌گیرد که بهتر است همه این خدمات در این رزمایش تجمیع شوند.

رژه خودرویی با انواع کمک مومنانه عجین شود

وی در پایان گفت: رزمایش ۳۱ شهریورماه که معمولاً مانور نیروهای سپاه بوده امسال با انواع کمک‌های مومنانه قرین شود که این عمل یکی از راه‌های برجسته کردن کارهای خداپسندانه و فرصت مناسبی برای تبلیغات است که نباید از آن غفلت کرد.

۴ هزار خانواده آسیب‌دیده از کرونا تحت پوشش کمیته امداد

جاسم محمدی در ادامه این جلسه با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در ابتدای مبارزه با ویروس کرونا به سمت تهیه غذای گرم سپس به سمت تهیه بسته‌های معیشتی و در نهایت به سمت تحت پوشش قراردادن خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا حرکت کرد، ادامه داد: از ابتدای کرونا تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ الی ۴ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا تحت پوشش قرار گرفتند که اگر آسیب‌ها برطرف شود از پوشش خارج می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بیان کرد: از ماه رمضان تا کنون در طرح اطعام مهدوی و غذای گرم بیش از ۵ میلیارد تومان کسب درآمد شد همچنین از ابتدای ماه محرم تا امروز بالغ بر ۱۵ هزار غذای گرم، ۸ هزار و ۶۰۰ بسته مواد غذایی با ارزش ریالی ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان میان نیازمندان توزیع شده است.

کسب درآمد یک میلیاردی در طرح شور عاطفه‌ها

 وی ادامه داد: طرح شور عاطفه‌ها همزمان با بازگشایی مدارس در دست اجرا قرار می‌گیرد و تاکنون بالغ بر یک میلیارد در این طرح کسب درآمد شده تا لوازم‌التحریر و گوشی‌های تلفن همراه دانش‌آموزان نیازمند را از این طریق تهیه کنیم.

محمدی در پایان گفت: هفت هزار و ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر در هفتم مهرماه میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع خواهد شد و طرح اطعام حسینی نیز تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان در ادامه با اشاره به طرح سراسری «مهرواره اوج» گفت: دهه پنجم انقلاب دهه نقش‌آفرینی مساجد در نهضت خدمت‌رسانی و خدمت معنوی و اجتماعی است که در این طرح روحانیون، مساجد و مبلغان به عنوان محور شرکت می‌کنند در بازه ۳ الی ۴ ماهه مراحل ثبت‌نام، آموزش و همفکری برای خدمت‌رسانی به مردم محله را پشت سر می‌گذارند.

محمد ابراهیمی در ادامه گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در طرح «احسان غدیر» ۲۰ هزار غذای گرم و دو هزار بسته معیشتی را توزیع نموده است.

اجرای سه رزمایش همزمان در ستاد اجرایی فرمان امام

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی افزود: این مرکز هم‌اکنون در حال آماده‌سازی اجرای سه رزمایش از قبیل مرحله ششم رزمایش «همدلی و احسان» با توزیع ۴ هزار و ۳۰۰ بسته به ارزش ۱۶ میلیارد ریال، پویش ملی«مشق احسان» با توزیع ۴ هزار و ۷۰۰ بسته به ارزش هشت و نیم میلیارد ریال و فاز دوم رزمایش «احسان سلامت» با توزیع چهار هزار بسته به ارزش یک میلیارد ریال را به طور همزمان است.

 وی در پایان گفت: تاکنون اقلامی نظیر کپسول اکسیژن بالغ بر ۳ میلیارد ریال تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده و این فعالیت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

امانت دادن تجهیزات بیمارستانی به ۳ هزار بیمار کرونایی

ایرج کیانی در ادامه این جلسه اظهار کرد: ۶ ماهه اول سال جاری در جمعیت هلال احمر استان حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک هزینه درمان به ۸۰۰ بیمار کرونایی پرداخت شد، بانک امانات تجهیزات در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شد و بیش از ۱۰۰ دستگاه اکسیژن و مانی‌متر، ۳۰ دستگاه اکسیژن‌ساز، واکر، ویلچر و ... در اختیار سه هزار نفر از مراجعه‌کنندگان به صورت امانت و رایگان قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: توزیع بیش از ۲۰ هزار ماسک، نذر آب در قالب چهار مرحله شامل توزیع ۵۰۳ بسته معیشتی و ۶ هزار بطری آب معدنی ۱/۵ لیتری در استان خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های اجرایی شده این نهاد است.

هوشنگ فولادی نیز به اقلام توزیع شده توسط گروه‌های جهادی سپاه استان اشاره کرد و گفت: تا کنون ۳۵ هزار کارت هدیه، ۱۷۲ هزار قرص نان، توزیع ۳۶۰ هزار غذای گرم، یک هزار و ۱۹۹ رأس گوسفند، ۶۵ هزار بسته مرغ گرم و ۳ هزار و ۸۰۰ جهیزیه، ۵۶۰ اقلام جزئی، ۱۰۰ هزار بسته کیف و کفش و پوشاک، ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی تهیه و در میان نیازمندان توزیع شده‌است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان افزود: ۷۰ گروه جهادی در زمینه تغسیل اموات، ۲۴۰ گروه جهادی در طرح‌های خدماتی بیمارستان، ۵۲۰ گروه در طرح شهید سلیمانی شامل ۲ هزار و ۶۹۶ جهادگر، ۸۰۰ پرستار و ۳۷۰ پزشک در طرح‌های مختلف کمک کردند و هفت مرکز واکسیناسیون در استان راه‌اندازی شد.

وی در پایان گفت: همچنین ۲۷۴ گروه جهادی اعلام آمادگی برای شرکت در طرح خدماتی بیمارستان نموده و در رزمایش ۳۱ شهریور نیز ۳هزار بسته معیشتی توسط ۱۸ خودرو به مناطق شهرستانی اعزام خواهد شد.

توزیع ۵۰۰ بسته مهر تحصیلی در شهرستان‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: این اداره در رزمایش ۳۱ شهریور ۱۰۰ بسته معیشتی و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر در قالب طرح «مهر تحصیلی» ویژه دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه اول و دوم به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان را توزیع خواهد کرد.

مجید حیدری در پایان این جلسه گفت: قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از نوروز تاکنون با کمک بسیج سازندگی ۲ هزار سری جهیزیه میان نیازمندان توزیع و مراکز مشاوره خانواده برای زوجین راه‌اندازی کرده که بیشترین آمار ثبت‌نام در این مرکز از میان مردم مناطق محروم استان بوده است.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در پایان گفت: تاکنون ۴ هزار ۵۰۰ بسته مواد غذایی و بسته‌های بسیاری در اقلام لوازم التحریر، فروش محصولات کشاورزی و... میان نیازمندان توزیع شده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول