اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مرحله نهم رزمایش مواسات در روز قدس اجرا می‌شود/ کمک بیش از 115 میلیارد تومانی به نیازمندان چهارمحال و بختیاری

اعضای قرارگاه مواسات و همدلی چهارمحال و بختیاری در جلسه هماهنگی برگزاری مرحله نهم رزمایش کمک مومنانه، ضمن ارائه گزارش از مراحل قبلی رزمایش، برای اجرای مرحله بعدی اعلام آمادگی و برنامه‌ریزی کردند.

مرحله نهم رزمایش مواسات در روز قدس اجرا می‌شود/ کمک بیش از 115 میلیارد تومانی به نیازمندان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سردار علی‌محمد اکبری صبح امروز در جلسه نهمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی، گفت: تا کنون در مراحل مختلف مواسات کمک‌های بسیاری جمع‌آوری شده و به دست نیازمندان رسیده است که مرحله نهم این رزمایش در نیمه دوم ماه مبارک رمضان به همت مردم سخاوتمند استان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اکثر کمک‌های مراحل قبلی از طریق نهادهای حمایتی خارج از استان جمع‌آوری شده است، افزود: درخواست داریم مشارکت شهرستان‌ها بیشتر شود چرا که به خاطر طولانی بودن شرایط کرونایی کمک‌های شهرستانی کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در مرحله پیش تصمیم گرفته شد تا نذورات مردمی در ماه مبارک رمضان و زکات فطریه افراد نیز به رزمایش مواسات و در راه خدمت به نیازمندان استفاده شود البته مبالغ دریافتی فطریه جدای از مبالغ مواسات و با نظارت ائمه جمعه در جای خود هزینه خواهد شد.

اجرای مرحله دوم مواسات ماه رمضان در روز قدس

اکبری در پایان مصوبات جلسه را اعلام کرد و گفت: اولین مرحله کمک مومنانه رمضانه قبل از ماه رمضان و مرحله دوم نیز در ۱۷ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز قدس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که قرارگاه مواسات به پشتیبانی قرارگاه «شهید سلیمانی» است و بخش عمده کمک‌ها به افرادی که در قرنطینه خانگی هستند تحویل می‌شود لذا بیماران کرونایی و قرنطینه‌شدگان در این رزمایش فراموش نشود.

فرمانده سپاه پاسداران استان در پایان گفت: ساماندهی، سازندگی و هدایت سایر کمک‌های مردمی توسط قرارگاه صورت گیرد که قطعاً آمار بیشتری به گزارش کارها اضافه می‌کند.

مساجد از تجمعات خالی و محلی برای اقدامات مومنانه شوند

حجت‌الاسلام عزیزالله میراحمدی در ادامه این جلسه با بیان اینکه در شرایط کرونایی مساجد از تجمعات خالی و محلی برای اقدامات مومنانه هستند، بیان کرد: در هفته اکرام یعنی ولادت امام حسن(ع) تا شهادت امام علی (ع) ۲۵ هزار بسته معیشتی، ۱۲۰ کیسه آرد، ۱۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش یک میلیون تومان و کارت‌های هدیه‌ کمک هزینه اجاره بهاء از جمله ۱۵ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی در سطح استان توزیع شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: همچنین پویش حمایت از ۱۱۰ یتیم در هر شهرستان و طرح «مهرواره محله همدل» با محوریت مساجد و روحانیون در استان در حال برگزاری است.

ایرج کیانی، در ادامه به فعالیت‌های هلال‌احمر استان در مراحل قبلی رزمایش اشاره کرد و گفت: تا کنون مواردی از جمله بالغ بر ۱۳ هزار بسته معیشتی به ارزش ۴ میلیارد تومان، بالغ ۸ هزار بسته بهداشتی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان، ۲۰۰ هزار ماسک ۳ لایه به ارزش ۴۰۰ میلیون، ۵۰۰ بسته پوشاک به ارزش ۵۰۰ هزار تومان و کمک هزینه ۵۰۰ هزار تومانی بین ۶۳۱ بیمار کرونایی در سطح استان توزیع شده است.

نماینده جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه ۴۰۰ بسته معیشتی از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون میان نیازمندان توزیع شده است، افزود: همه ساله طرح «همای رحمت» در ماه رمضان برگزار می‌شود که در شرایط کرونایی با طرح مواسات تجمیع شده است و قصد داریم در مرحله بعدی رزمایش یک هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کنیم.

فعالیت ۵۷ آشپزخانه در ادارات استان در راستای رزمایش مواسات

حمید محمدی در ادامه به اجرای پویش «ایران همدل، حامی یاری و زکات فطره» اشاره کرد و گفت: در راستای طرح« اطعام مهدوی_ افطار ساده» ۵۷ آشپزخانه در ادارات استان فعال شدند و تا کنون ۴۹ هزار و ۳۴۴ پرس غذای گرم هر پرس به ارزش ۲۴ هزار تومان تهیه و ۱۵ هزار پرس نیز از طریق آشپزخانه مصلی تهیه و میان نیازمندن توزیع شده است.

جذب ۶۰۰ حامی کودک یتیم در استان در ماه رمضان

نماینده کمیته امداد استان در این جلسه به توزیع ۵ هزار و ۶۸۹ بسته معیشتی هر بسته به ارزش ۲۰۰ هزار تومان اشاره و تصریح کرد: پویش «حامی یاری» در استان با هدف افزایش سرانه هر یتیم در ماه به ۷۰۰ هزار تومان و اینکه تا پایان ماه مبارک هیچ کودکی یتیمی بدون حامی نباشد همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است که تا کنون ۶۰۰ حامی جذب شده است.

هوشنگ فولادی با بیان اینکه ۲۲۵ هزار و ۶۰۰ خانوار نیازمند به همت گروه‌های جهادی در سطح استان شناسایی شده است، گفت: تا کنون ۴۵۷ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی، ۳۵ هزار کارت ۳۰ هزار تومانی، ۵۲۲ هزار قرص نان، ۲۲۰ هزار غذای گرم، ۶۵ هزار بسته مرغ گرم، ۷۱۱ سری جهیزیه، ۱۷ هزار و ۶۰۰ بسته لوازم التحریر، ۳۸۲ هزار بسته البسه و کفش، ۸۰۰ هزار بسته بهداشتی و ماسک، همیاری و کمک ۴۵۰ گروه جهادی در طرح «شهید قاسم سلیمانی» به کادر درمان در سطح استان توزیع و انجام شدن است.

جمع‌آوری کمک ۱۱۵ میلیارد و ۲۸ میلیون تومانی در کل استان

رئیس بسیج سازندگی استان در پایان بیان کرد: ۱۱۵ میلیارد و ۲۸ میلیون تومان در کل استان از ابتدای رزمایش تا کنون به نیازمندان کمک شده که مبلغ ۶۷ میلیارد و۳۲۰ میلیون آن از طریق سپاه استان جمع‌آوری شده است.

ابراهیم صالح در ادامه این جلسه با بیان اینکه تا پایان شرایط کنونی در کشور هر ۴۵ یا ۶۰ روز توزیع کمک‌های معیشتی بین نیازمندان ادامه دارد، اظهار کرد: ۸ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در حال آماده‌سازی برای مرحله نهم رزمایش است و قصد داریم تا سهم استان را در کشور افزایش دهیم.

استکی، نماینده بهزیستی استان در ادامه این نشست با بیان اینکه ۷۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از طریق کمک‌های سازمانی و کمک‌های خیرین به نیازمندان کمک شده است، اظهار کرد: ۷ هزار بسته معیشتی، ۱۳ هزار پرس غذای گرم،  دو هزار لوازم بهداشتی، ۹۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، تا کنون بین نیازمندان و جامعه هدف بهزیستی توزیع شده است.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول