اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرداخت بدهی خسارت سال 94 برای شهرداری و شورای شهر زیراب نفس‌گیر شده است

بدهی نفس‌گیر به خسارت‌دیدگان سیل 1394 و ارزیابی ساختمان شهرداری زیراب برای فروش از موضوع‌های بیان‌شده در نشست خبری شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر زیراب با خبرنگاران بود.

پرداخت بدهی خسارت سال 94 برای شهرداری و شورای شهر زیراب نفس‌گیر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، سعید قلی‌نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بودجه ۱۲.۵ میلیارد تومان در صحن شورا مصوب شد که بیش از ۴ میلیارد تومان درآمد داشتیم که ۳۳ درصد محقق شد، گفت: نگاه ما آن است که در سال ۱۳۹۹ با مشارکت مردم در پرداخت عوارض بتوانیم بودجه را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه در سیل سال ۱۳۹۴ شاهد محکومیت شهرداری بودیم و مهلت زمانی ۱۸ ماهه هم در آن ارایه شد و توقیف حساب‌ها و مزایده و فروش ۵ ماشین توسط دادگستری شامل گریدر، غلتک، وانت، مینی‌بوس و آب‌پاش فضای سبز با مبلغ ۶۷۰ میلیون تومان انجام شد، افزود: مبلغ حاصل از فروخته‌شدن ماشین‌آلات بیانگر متضرر‌شدن شهرداری بود و ۲ میلیارد تومان هم از درآمد داخلی به خسارت دیدگان سیل پرداخت شد.

* ارزیابی ساختمان شهرداری زیراب برای فروش

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ساختمان شهرداری از طریق کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی شد تا به فروش برسد و در پاسخ به افرادی که فروش ساختمان شهرداری را بعید می‌دانند باید عرض کنم که همانطور که ۵ ماشین فروخته شد ساختمان هم به فروش می‌رسد، خاطر نشان کرد: وضعیت کنونی را به شورا، استاندار، نمایندگان، امام جمعه و شورای تأمین گزارش مکتوب دادم.

شهردار زیراب با بیان اینکه روز اول که شهرداری را تحویل گرفتم، وضعیت شهر را می‌دانستم و جلسات مختلف با خسارت دیدگان سیل و وکلای آنان انجام شد که آنان توافق نکردند و هم‌اکنون یکی از کامیون‌های شهرداری هم توقیف شد، اضافه کرد: شرایط سختی شد و وقتی یک مدیر نتواند برای یک هفته آینده برنامه‌ریزی کند و حاشیه امنیت نداشته باشد، فضا به سمت و سویی می‌برد که اثرگذاری مناسب نداشته باشد.

قلی‌نژاد با اشاره به اینکه وقتی شهرداری را تحویل گرفتم، ۶ ماه حقوق معوقه پرسنلی شامل ۴ ماه حقوق معوق شرکتی و ۲ ماه حقوق معوق پرسنل، بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان داشتیم و در حال حاضر پرداخت حقوق به‌روز شد و ۳ میلیارد تومان هم بدهی را پرداخت کردیم، گفت: مناطق رانشی زیادی داشتیم و اولویت را با شورا به موضوع احداث دیوار حفاظتی در نقاط مختلف شهری قرار دادیم.

وی از فعال‌بودن احداث دیواره حفاظتی در نقاط مختلف شهر، احداث رینگ داخلی خیابان کشاورز برای کاهش ترافیک و توسعه شهری، برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و انتخاب پیمانکار با تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان سازمان شهرداری‌ها برای مدیریت زمین زباله در مرحله اول خبر داد.

محمد‌حسین بزرگی رئیس شورای اسلامی شهر زیراب‎‌سوادکوه با یادآوری اینکه در سیل سال ۹۴ سه واحد ساختمان تخریب شد که خسارت آن در ابتدا ۶ میلیارد و الان به ۱۳.۵ میلیارد تومان رسید و بودجه ما قبل از حضور شهردار کنونی، ۱۲.۵ میلیارد تومان و تحقق بودجه ما هم زیر ۵۰ درصد بود و در طول یک سال هم بیش از ۵۰ درصد است که عملکرد مناسب شهردار را نشان می‌دهد.

بزرگی از پیگیری‌های مختلف در موضوع بدهی به خسارت‌دیدگان سیل سال ۱۳۹۴ خبر داد و بیان کرد: پیگیری موضوع سیل، انرژی و توان زیادی را از ما گرفت و با از طریق ۲ معاون وزیر، مدیر مدیریت بحران کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار سابق پیگیری‌هایی کردیم ولی تاکنون به نتیجه نرسیدیم و مزایده و فروش ساختمان که سند ساختمان را اجرا گذاشتند و از ۲ هفته پیش از طریق استانداری پیگیر هستیم.

وی از دستور ویژه استاندار برای پیگیری موضوع بدهکاری به خسارت‌دیدگان سیل ۱۳۹۴ خبر داد و با بیان اینکه سازمان مدیریت با این استدلال که بدهی خسارت سیل، سرفصل ندارد تا اعتبار دولتی اختصاص پیدا کند، گفت: قول‌های کمک توسط استانداری بیان شد و نمایندگان مجلس هم برای دیدار با رئیس سازمان مدیریت در حال برنامه‌ریزی هستند.

*بدهی نفس‌گیر به خسارت‌دیدگان سیل ۱۳۹۴

رئیس شورای اسلامی شهر زیراب‎‌سوادکوه افزود: باید معضل بدهی را مدیریت کنیم و این بدهی نفس‌گیر است و ماهی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان که سرجمع حدود ۳ میلیارد تومان شد، هزینه شد که اگر بر‌طرف نشود برای شورای دوره‌های بعدی هم مانع بزرگی می شود که توان انجام فعالیت‌ها گرفته می‌شود.

به گزارش فارس، بازدید از رینگ‌داخلی خیابان کشاورز، آسفالت خیابان آزادی ۱۲ و احداث دیوار حفاظتی خیابان شهید ناظری توسط خبرنگاران و با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر زیراب و کارشناسان شهرداری و با هماهنگی سید‌داوود رسولی مشاور رسانه‌ای شهردار زیراب انجام شد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول