اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مبلمان شهری زیراب برگرفته از طرح هادی روستایی است/لزوم اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر زیراب

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر زیراب با اشاره به لزوم اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت: مبلمان شهر زیراب با طرح هادی اداره می‌شود که ۱۹ سال از عمر آن می‌گذرد و این در حالی است که طرح هادی برای روستا‌هاست.

مبلمان شهری زیراب برگرفته از طرح هادی روستایی است/لزوم اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر زیراب

یاور حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه دلایل سیل و برخی اقدامات مربوط به سیل خسارت‌بار سال ۱۳۹۴ مربوط به این دوره نیست و بدهی شهرداری بابت سیل سال ۹۴ چالش بزرگی است، اظهار کرد: رویکرد شورای شهر درباره سیل، این است که باید مطالبات قانونی آنان پرداخت شود و پیشنهاداتی مانند ساخت ساختمان‌های تخریبی، پرداخت قسطی و مواردی که به صورت توافقی و پذیرش دو طرف انجام شود مورد نظر است و بدهی آنها باید پرداخت شود.

*عواقب اجرایی‌نشدن طرح جامع برای شهر زیراب

حمیدی، طرح جامع شهر زیراب را موضوع مهم و حیاتی برای شهر توصیف کرد و گفت: طرح درباره شبکه معابر، کاربری‌ها، محدوده و حریم شهر است و در حال حاضر شهر زیراب با طرح هادی اداره می‌شود که ۱۹ سال از عمر آن می‌گذرد و این در حالی است که طرح هادی برای روستا‌هاست و مقرر شده‌ بود که پنج ساله انجام شود.

وی افزود: عدم اجرای طرح جامع و عدم تعیین حریم و محدوده شهر عواقبی را برای شهر به همراه داشت و مردم با مشکلات کاربری و پرداخت مبلغ بالا برای آن و ساخت اضافه‌ طبقات که هزینه زیادی از مردم صرف می‌کند؛ مواجه هستند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر زیراب با بیان اینکه طرح جامع، سند شهر است، تصریح کرد: شورای شهر تلاش می‌کند تا در دو سال باقیمانده با آینده‌نگری مناسب به تصویب طرح جامع شهری اقدام و با برنامه‌ریزی مناسب ترافیک شهر را حل شود و بار‌‎ترافیکی از محور اصلی کم  و در منطقه قاسم‌آباد و بالا زیراب دوربرگردان مناسب نصب شود.

عضو شورای شهر زیراب  یادآور شد: چند جلسه فنی برای تصویب طرح جامع برگزار شد و مشاور توانمند انتخاب شد و باید در زمان باقیمانده عمر شورای شهر زیراب طرح جامع را به مرحله ابلاغ و اجرا شود.

* لزوم اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر زیراب

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر زیراب به لزوم اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر زیراب اشاره کرد و گفت: این طرح شامل جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث کانال و تعیین محدوده معابر است.

انتهای پیام/86015/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول