اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انتقاد عضو شورا از شهردار زیراب/ عدم استفاده از نیروهای متعهد و متخصص در شهرداری

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر زیراب از عدم استفاده از نیروهای متعهد و متخصص در شهرداری انتقاد کرد و گفت: شورای شهر زیراب علاقمند به جذب نیرو و اشتغال شهروندان است ولی مخالف جذب نیرو با توجه به منابع اندک شهرداری است، و مردم از ما سؤال می‌کنند که شهردار یک طرف از کمبود بودجه برای امور حقوق و مزایای کارکنان بیان می‌کند ولی اقدام به جذب نیروی جدید هم می‌کند.

انتقاد عضو شورا از شهردار زیراب/ عدم استفاده از نیروهای متعهد و متخصص در شهرداری

یاور حمیدی در گفت‌و‌گو با گروه رسانه‌ای اخبار سوادکوه(سوادکوه‌نیوز) و خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه به چالش بدهی شهرداری زیراب بابت سیل سال ۱۳۹۴ اشاره و اظهار کرد: پیشنهاد احداث ساختمان‌های خسارت‌دیدگان توسط شورای شهر با مخالفت برخی از خسارت‌دیدگان به جمع‌بندی نرسید.

وی با اشاره به اینکه مصوبه شورای شهر و ابلاغ به شهرداری آن است که با دریافت وام، خسارت آنان پرداخت شود، افزود: شهرداری زیراب حدود ۱۰۰ میلیون تومان به صورت ماهانه به خسارت‌دیدگان از سیل پرداخت می‌کند.

حمیدی با اعلام اینکه زمینه فروش تعدادی از ماشین‌های شهرداری در گذشته به این منظور صورت گرفت، تصریح کرد: تاکنون حدود ۲ میلیارد تومان خسارت پرداخت شد و این مبلغ برای تعامل با خسارت‌دیدگان و جلوگیری از مسدود‌ شدن حساب‌ها انجام می‌شود.

وی از عدم تدبیر برای در اختیار‌ قرار گرفتن زمین محوطه شهرداری زیراب خبر داد و گفت: در زمان سرپرست سابق شهرداری زیراب و زمانی که هنوز وارد شورا نشده بودم مقرر شد که با ۳۰ میلیون تومان پرداخت اولیه و مابقی با چک‌های مدت‌دار پرداخت شود که با مخالفت برخی اعضای شورای شهر به تعویق افتاد و آن زمین به شخص دیگری فروخته شد که در حال حاضر قیمت آن شاهد افزایش قابل توجهی است و در حال رایزنی هستیم ولی اگر در گذشته تدبیر می‌شد، این موضوع به عنوان معضل جدید شهر به وجود نمی‌آمد.

حمیدی از مصوبه شورای شهر در سال‌های قبل با موضوع مشارکت اهالی در بتن‌ریزی و بهینه‌سازی معابر خبر داد و خاطر نشان کرد: کوچه‌هایی در شهر زیراب با مشکل چندین‌ساله روبرو هستند و شرایط مناسبی ندارند و برخی از کوچه‌ها هم هنوز اسم ندارند و چند بار در این‌باره به شهردار تذکر دادیم.

شائبه ترک تشریفات در موضوع پل شهید صادقی(پل آینه) با پولس بیش از ۱۵۰ درصدی
عضو شورای شهر زیراب ضریب پیمان «پلوس» بیش از ۱۵۰ درصدی با ترک تشریفات در موضوع پل شهید صادقی(پل آینه) شهر زیراب را با بهانه زمان‌بَر‌بودن مناقصه را بی‌تدبیری دانست و با انتقاد از طولانی‌شدن انتخاب پیمانکار تا انتهای سال مالی، ترک تشریفات با پولس بیش از ۱۵۰ درصدی را شائبه‌برانگیز و به ضرر شهر دانست و خواستار توجه ویژه و مدیریت فرماندار شهرستان سوادکوه برای مدیریت موضوع شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر زیراب، تصویب طرح جامع شهری را فرایند زمان‌بر و با صرف انرژی توصیف کرد و گفت:  تصویب ۳ سند طرح جامع شبکه معابر، محدوده و حریم شهر و کاربری‌های شهر زیراب در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: سند چهارم آن نیز در موضوع ضوابط ساخت‌وساز طرح جامع در حال پیگیری است.

حمیدی تصریح  کرد: شهر زیراب با طرح هادی که ویژه روستا‌ها است در حدود ۱۷ سال اخیر اداره می‌شد و محدوده ۷۰۰ هکتاری طرح هادی ابتدا به حدود ۵۰۰ هکتار کاهش یافت که با پیگیری‌های انجام‌شده به حدود ۶۰۰ هکتار رسید.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر زیراب از عدم پیگیری ورودی و نمای شهر زیراب و پیگیری حقوقی پارک معلم با وجود درخواست شورای شهر از شهردار خبر داد.

*طرح احداث ۲ کنار‌گذر در شهر زیراب
وی از برنامه‌ریزی برای احداث ۲ کنار‌گذر در شهر زیراب از ورودی کرچمبور و متان‌کلا، در شهر زیراب خبر داد و افزود: این مسئله سبب افزایش راه‌های ارتباطی در شهر و افزایش ارزش زمین‌های اطراف می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر زیراب با اشاره به عدم اجرای مصوبه شورای شهر برای تابلو‌های ورودی و خروجی شهر و تابلو‌های تبلیغی در مسیر شهری توسط شهردار  خاطر نشان کرد: طرح بازآفرینی شهری با همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان و انتخاب مشاور یکی از طرح‌های مهم شهری است.

وی افزود: بهره‌برداری از رودخانه، بقاع متبرک و سایر داشته‌های شهری در طرح بازآفرینی شهری مورد نظر است که همراهی مدیران شهرستانی و استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد.

*انتقاد از عدم استفاده بهینه از نیروهای متعهد و متخصص در شهرداری زیراب

حمیدی با اشاره به اینکه منابع انسانی از سرمایه‌های اصلی هر سازمان است و مدیریت مناسب یا نامناسب منابع انسانی به افزایش یا کاهش راندمان سازمانی منجر می‌شود، اضافه کرد: شورای شهر اجازه اِعمال‌نظر به پرسنل شهرداری را ندارد و از طریق رئیس شورای شهر ارتباط رسمی با شهردار وجود دارد.

وی از عدم استفاده از نیروهای متعهد و متخصص در شهرداری انتقاد کرد و گفت: شورای شهر زیراب علاقمند به جذب نیرو و اشتغال شهروندان است ولی مخالف جذب نیرو با توجه به منابع اندک شهرداری است و مردم از ما سؤال می‌کنند که شهردار از کمبود بودجه برای امور حقوق و مزایای کارکنان بیان می‌کند ولی اقدام به جذب نیروی جدید هم می‌کند و عدم استفاده از نیروهای متخصص و متعهد در شهرداری بیانگر مدیریت نادرست منابع انسانی در شهرداری زیراب است.

*مهمترین اولویت؛ طرح جامع شهر و ایجاد درآمد پایدار

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر زیراب، طرح جامع شهر و ایجاد درآمد پایدار را از مهم‌ترین اولویت‌ها خود در شورای شهر ذکر کرد و افزود: ۳ سند از ۴ سند طرح جامع شهری زیراب تصویب شد و برای درآمد پایدار هم با یک شرکت معتبر رایزنی کردیم که هنوز اجرایی نشد و در اجرای مصوبات و برخی فعالیت‌ها شاهد بی‌مدیریتی و بی‌تدبیری شهردار زیراب در اجرای زمینه‌سازی‌های اولیه هستیم.

حمیدی از اعلام چند‌باره شورای شهر زیراب به شهردار برای برگزاری جلسه و تهیه صورت‌جلسه با صاحبان زمین‌های کنار‌گذر کشاورز و ارائه طرح به شورای شهر، قبل از شروع طرح خبر داد و تصریح کرد: عدم برگزاری جلسه با صاحبان زمین و عدم ارسال طرح به شورای شهر از دیگر مسائل در این زمینه است.

*انتقاد از هزینه بودجه مناطق رانشی برای کنارگذر

وی با بیان اینکه بودجه یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مصوب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سوادکوه برای مناطق رانشی شهر زیراب است و نباید برای کنار‌گذر که دارای بودجه یک میلیارد تومان و 800 میلیون تومانی است، هزینه شود، افزود: از حامیان احداث کنارگذر کشاورز هستیم ولی به نوع اولویت‌بندی‌ها و اجرای کنار‌گذر با طرح و بر طبق قانون و مصوبات توسط شهرداری زیراب منتقدیم.

انتهای پیام/86015/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول