به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، سعید قلینژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نگرش من از ابتدا این هست که اگر انتقاد همراه با پیشنهاد باشد اثرگذار خواهد بود و استفاده از ظرفیت همه همکاران شهرداری در اولویت من قرار است ، گفت: نیروی انسانی همیشه سرمایه است.
*درآمد 3 میلیارد و 425 میلیون تومان شهرداری زیراب در 7 ماه
شهردار زیراب با بیان اینکه شهرداری را با شرایطی که میدانستم تحویل گرفتم و شهرداری زیراب هماکنون 19 میلیارد و 838 میلیون تومان بدهی معوق دارد که 13 میلیارد تومان بدهی بابت سیل سال 1394 است و هر روز به این مبلغ اضافه میشود، افزود: 20 مردادماه شهرداری را تحویل گرفتم و در طول 80 روز 2 میلیارد و 75 میلیون تومان درآمد داشتیم که یک میلیارد و 671 میلیون تومان در قالب عوارض بود و 404 میلیون تومان درآمد حاصل از دریافت ارزش افزوده بود.
**بودجه 12 میلیارد تومانی سال 1398 شهرداری زیراب
وی با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین 1398 تا 19 مردادماه 1398 و قبل از من در 140 روزه درآمد شهرداری یک میلیارد و 350 میلیون تومان وصول درآمد عوارض و دریافتی ارزش افزوده 850 میلیون تومان بود که در مجموع درآمد آن به مبلغ 2 میلیارد و 286 میلیون تومان است، خاطر نشان کرد: مجموع درآمد شهرداری از ابتدای سال تا 11 آبانماه مبلغ 3 میلیارد و 425 میلیون تومان است.
*پرداخت بدهی 2 میلیارد و 69 میلیون تومانی شهرداری زیراب
قلینژاد از بودجههای سالهای اخیر شهرداری زیراب خبر داد و اظهار کرد: بودجه سال 1396 شهرداری زیراب مبلغ 7 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که 77 درصد محقق شد و بودجه سال 1397 مبلغ 10 میلیارد و 500 تومان بود که 60 درصد محقق شد و بودجه سال 1398 مبلغ 12 میلیارد تومان بسته شد که تا آبانماه 36 درصد محقق شد و حقوق معوقه کارکنان رسمی به مبلغ 593 میلیون تومان داشتیم و 553 میلیون تومان حقوق معوقه کارگران شرکتی داشتیم و بیمه معوقه به مبلغ 108 میلیون تومان و طلب پیمانکاران و افراد حقیقی به مبلغ 815 میلیون تومان هم وجود داشت که پرداخت شد.
شهردار زیراب به درآمدهای شهرداری زیراب اشاره کرد و افزود: 7 تابلوی تبلیغاتی، مرکز خدمات بینراهی، اجاره ساختمان زیرابگشت و شرکت تفکیک زباله از مبدا است که در مجموع حدود 20 میلیون تومان درآمد ماهانه دارد.
وی با اشاره به اینکه دو سال تجربه شورا را به همراه داشتم و مشکلات را میدانم و نظر بسیاری از افرادی که مشورت دادند، عدم قبول مسؤولیت بود ولی من نماینده مردم بودم و مردم بیشترین رأی را به من دادند و شانهخالیکردن را درست نمیدانستم، بیان کرد: اگر نیروی انسانی به مسیر خوبی هدایت نشود با تشکیل گروههایی، مشکلزا میشود و برای اتحاد و تفاهم، جلسات مختلف و بیان شرح وظایف و استفاده از ظرفیتها مطرح شد و از زحمات شهرداران گذشته ممنونم و از زحماتشان تشکر میکنم.
*موافق «جهاد روزانه» برای فعالیتهای شهرداری نیستم
قلینژاد با بیان اینکه کار باید برای خدا باشد که با همه مشکلات به نتایج مناسب میرسیم و موافق نام «جهاد روزانه» برای فعالیتهای شهرداری نبودم و کلمه جهاد را برای این موضوع نمیتوان استفاده کرد و در این فضا قرار گرفته بودیم و انتقاد بر نامگذاری «جهاد روزانه» وارد است و زمان آغار فعالیت اداری به 5 صبح منتقل شد و در چهار ساعت اول در یک مسیر فعالیت خدماتی را انجام میدهیم و کمک بزرگی برای خدمات شهری و شهروندان است و صادقانه به مردم بگوییم که هرچند در مشکلات مالی هستیم می توانیم حداقل کارها را انجام دهیم و البته در حد مردم نیست.
وی به مرمت و بهسازی کوچههای سطح شهر با مشارکت مردم اشاره کرد و با بیان اینکه برای مدیریت بحران 4 پروژه در شهر زیراب تعریف شد و 25 نقطه رانشی در زیراب وجود دارد که برای حل آن نیاز به همکاری استانی داریم، گفت: ورودی و خروجی شهر ما نیاز به پیادهروسازی دارد و چراغها، مبلمان شهری و نیمکتها و ادامه احداث و تکمیل پارکها و نصب تابلوهای ورودی شهر در دست اقدام است.
شهردار زیراب، افزود: ایجاد درآمد پایدار و دریافت درآمد نیاز به هزینه است و شهردار سابق پلسفید 10 سال زحمت کشید و زیرساختها برای درآمدزایی آماده کرد و برای تقویت و ایجاد درآمد پایدار نیاز به زمان داریم و با توجه به توان شهر میتوان درآمد ایجاد کرد.
قلینژاد، خاطر نشان کرد: ایجاد بازارچه میوه و ترهبار، تداوم فعالیت تبلیغات محیطی، ادامه ساخت مخزنهای زباله شهر که ابتدا برآورد هزینه داشتیم و مبلغ ساخت مخزن زباله نصف خرید از بازار است و کیفیت آن هم بالاتر است، اعتقاد به چابکسازی در شهرداری، اولویت خرید از شهر مگر در موارد خاص، برنامهریزی برای اجاره زمین و عملیاتیشدن مرکز ساخت فرآوردههای بتنی، قرارداد برای تأمین گلهای سطح شهر، برنامهریزی برای ساماندهی آبهای سطحی، ایجاد جاده سلامت برای استفاده از ریل راه آهن که نیاز به مجوز راه آهن دارد، حل مشکل سند زمین نمایشگاه صنایع دستی و فاز اول احداث کمربندی از خیابان کشاورز تا انتهای خیابان شهید قرنی از برنامههای آینده ما است.
*پیشبینی تصویب نهایی طرح جامع شهر زیراب در سال 1399
وی با اشاره به اینکه برای پارک میانسی حدود 20 هکتار توسط شورای قبلی پیگیر شدند ولی مشاوران با توجه به شیب موجود و عدم راه دسترسی، امکان هزینه نداشت و راه دسترسی آن باید برای انتقال زیرساخت و دسترسی به آن وجود داشته باشد، افزود: طرح جامع شهر که در شوراهای قبلی تلاش کردند و نیاز به چند مرحله دیگر دارد و پیشبینی میکنم که زمانبندی تصویب نهایی طرح جامع شهر زیراب تا شش ماه اول سال 1399 انجام شود.
شهردار زیراب با بیان اینکه خبرنگاران شهر بدون حب و بغض تلاش میکنند و رسانهها به مجموعه شهری کمک کنند از ایجاد اتاق اید ه شهرداری زیراب و نظرخواهی از مردم برای اِلمان شهری و میدان شهر خبر داد و افزود: شهرداری زیراب در رابطه با سیل 1394 محکوم شد و قصد کالبد شکافی مقصران نداریم و این موضوع به مرحله مسدودشدن حساب شهرداری رسید و تا امروز مبلغ یک میلیارد تومان به شاکیان پرداخت کردیم و تنها فضایی که برای ما درباره سیل 1394 وجود داشت ماده قانونی برای تعیین مقصران دیگر سیل بود و پیگیر موضوع هستیم و پیشنهاد دادیم که واحدها را برای شاکیان بسازیم و از سعه صدر شاکیان ممنونم که آنها هم دغدغه دارند و مشکل سیل سال 1394، تنها مشکل شهری نیست و استانی و شهرستانی است و از استاندار مازندران تقاضای کمک داریم.
*قید فوریت برای دریافت طلبکاری شهرداری زیراب از 11 اداره و نهاد
وی از بدهکاری بیش از 11 اداره و نهاد به شهرداری زیراب خبر داد و با اشاره به همکاری فرماندار شهرستان سوادکوه برای دریافت مطالبات از ادارات و نهادها، اظهار کرد: برای مطالبات ادارات و نهادهای شهرستان سوادکوه، رأی در کمیسیون 100 که البته قابلیت تجدیدنظر برای آن ادارات و نهادها هم وجود دارد، صادر شد و ادارات برق، هلال احمر، مخابرات، تعاونی روستا، منابعطبیعی، آموزش و پرورش، مدارس، جهاد کشاورزی، بیمارستان شهدای زیراب، اداره کار و ثبت احوال به شهرداری بدهکار هستند و به عنوان مثال تعاون روستای در رأی اولیه 2 میلیارد تومان بدهکار است و به قید فوریت توسط فرماندار، شهرداری و شورای شهر در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه در ستاد بحران شهرستان اعلام کردم که برای لایروبی رودخانه یک لودر، یک بیل و 2 کامیون در شهرداری دارم و باید پاسخگوی روزانه مردم، کارهای عمرانی، جمعآوری رانشها و لایروبی را با همین تجهیزات باشم و با همین بضاعت اندک، 3 نقطه را لایروبی کردیم و مدیریت هزینه هم در دستور کار است.
انتهای پیام/86015/ع