اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

معیشت کارگران باید مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه شهرستان قشم کارگران را از ارکان اصلی رونق‌بخشی به تولید دانست و گفت: مسوولان باید با متناسب‌سازی حقوق و مزایا به وضعیت معیشتی این قشر توجه کنند.

معیشت کارگران باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان قشم اظهار داشت: کارگران از ارکان اصلی رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

وی با تبیین جایگاه کارگر در دین و سیره نبوی، افزود: مسوولان باید با متناسب‌سازی حقوق و مزایای کارگران با شرایط اقتصادی موجود و توجه خاص به وضعیت معیشتی آنان، اهمیت این قشر را در عمل منعکس کنند.

امام جمعه شهرستان قشم در تشریح بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب با کارگران تصریح کرد: فرهنگ کار باید در جامعه گسترش یافته و افراد ثمره کار و تلاش خود را دریافت کنند؛ رسانه ملی در این راستا رسالتی خطیر بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین تارم با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم، ادامه داد: اخلاص و انجام تکلیف از بارزترین ویژگی‌های شهید مطهری به‌عنوان معلم انقلاب به‌شمار می‌رود و امروزه نیز معلمان و فرهنگیان باید سیره آن شهید را سرلوحه قرار دهند.

وی تربیت نسل‌ها در طراز انقلاب اسلامی را از مهمترین وظایف معلمان دانست و اضافه کرد: معلمان نقش بسزایی در تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دارند و باید در کنار امانت‌داری و آموزش، تربیت و آشناسازی نسل نو با معارف و ارزش‌های اسلامی را در دستورکار قرار دهد.

امام جمعه شهرستان قشم تقویت روحیه مکتبی در نیروهای نظامی و انتظامی را از ثمرات استقرار نهاد عقیدتی سیاسی در این ارگان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مسوولان عقیدتی سیاسی در ارگان‌های نظامی و انتظامی بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید نسبت به تغذیه مستمر فکری، روحی و تبیین مسائل روز کشور و جهان در ابعاد مختلف اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین تارم با اشاره به عدم تمدید معافیت‌های فروش نفت ایران از سوی آمریکا، گفت: آمریکا قادر نخواهد بود مانع صادرات نفت ایران باشد اما، با این وجود باید مسوولان وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی را از طریق جلوگیری از فرارهای مالیاتی و مقابله با فساد و قاچاق کاهش دهند.

وی با مخاطب قرار دادن آمریکا، عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: این کشورها بدانند که اگر ایران توان صدور نفت خود را نداشته باشد، هیچ‌کس نمی‌تواند حتی یک قطره نفت را از تنگه هرمز صادر کند.

امام جمعه شهرستان قشم با تجلیل از خدمات فرمانده پیشین سپاه پاسداران و تبریک انتصاب فرماندهی جدید،  افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوره جدید، رعب و وحشت دشمنان از توانمندی‌های نظام اسلامی را تشدید خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تارم واقعه صحرای طبس را یکی از شکست‌های ذلت بار آمریکا در برابر ایران اسلامی دانست و بیان کرد: این واقعه به جهانیان ثابت کرد که اراده خداوند بر هر اراده‌ای برتری دارد و نظام اسلامی با پشتوانه الهی خود بر تمام توطئه‌های دشمنان پیروز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد، افزود: نسیم ماه میهمانی خدا به‌ مشام می‌رسد و مساجد باید خود را برای ورود به ماه بندگی پروردگار آماده کنند.

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه نخست نماز جمعه مبحث عهدنامه مالک اشتر را پی‌گرفت و اظهار داشت: ایجاد رعب و وحشت در دشمنان، اقتداربخشی به نظام اسلامی و عزت‌‎آفرینی برای دین مبین اسلام از ویژگی‌های سپاهیان و لشکریان است.

حجت الاسلام والمسلمین تارم ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی پناهگاه مردم در برابر تهدید و خطر آفرینی‌های  دشمنان هستند و از سوی دیگر نیز سامان‌بخش مردم به‌شمار می‌روند که جلوه‌ای از آن در سیلاب اخیر کشور تجلی یافت.

انتهای پیام/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول