اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

باور به مهدویت اعتقادی جهانی است

امام جمعه شهرستان قشم باور به مهدویت و ظهور منجی را اعتقادی جهانی دانست و گفت: خودسازی نخستین گام در تشکیل حکومت عدالت‌گستر مهدوی است.

باور به مهدویت اعتقادی جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: باور به مهدویت و ظهور منجی، اعتقادی فراگیر و جهانی است.

وی با اشاره به وجود مژده ظهور منجی در تمامی ادیان، افزود: شیعه و اهل‌سنت به وجود مهدی موعود(عج) اعتقاد دارند و اختلافات تنها در برخی جزئیات قرار دارد.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: شیعه معتقد به ولادت منجی عالم بشریت بوده و اهل‌سنت نیز معتقد هستند که منجی هنوز به دنیا نیامده است.

حجت الاسلام والمسلمین تارم ادامه داد: خودسازی و منطبق ساختن رفتار، گفتار و سبک زندگی با آموزه‌های دینی و مهدویت، نخستین مولفه‌ای است که باید در مسئله انتظار و تلاش برای شکل‌گیری حکومت عدالت‌گستر مهدوی مورد توجه قرار گیرد.

وی با طرح موضوع توجه به دیگران و تلاش برای تربیت اطرافیان به‌عنوان دومین گام در فرهنگ انتظار، اضافه کرد: احادیث نبوی، انتظار فرج را بالاترین اعمال امت اسلام بیان کرده و این انتظار به معنای عمل شایسته است.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بواسطه گسترش معارف اسلامی در جهان یکی از بهترین زمینه‌سازان حکومت عدالت‌گستر مهدوی بوده و پرچم‌دار مبارزه با ظلم و فساد به‌شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین تارم بیان کرد: نامگذاری سالروز ولادت آن حضرت(عج) به‌عنوان روز مستضعفین حکایت از آن دارد که ظهور مهدی موعود(عج)، نعمت بزرگ خداوند به تمام بشریت بویژه مستضعفین جهان است.

وی سربازان گمنام امام زمان(عج) را نیروهایی متعهد و تلاش‌گر خوانده، اظهار داشت: حیرت سازمان‌های اطلاعاتی جهان از اقدامات ایران و بخش بزرگی از امنیت حاکم بر کشور از ثمرات اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) و دستاوردهای بی‌نظیر آنان است.

امام جمعه شهرستان قشم با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: از منظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حراست از انقلاب و دستاوردهای آن یکی از وظایف سپاه پاسداران بوده و این ارگان با سرافرازی در انجام رسالت خود در قلب ملت و آزادی خواهان جهان جای دارد.

حجت الاسلام و المسلمین تارم قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی از سوی آمریکا را اقدامی احمقانه دانست و تصریح کرد: نگاه به عملکرد آمریکا نظیر کشتار دسته جمعی بیش از 200 مرد، زن و کودک بودایی، خود آنان را به‌عنوان تروریست‌های حقیقی به جهانیان معرفی می‌کند.

وی با تشریح عمق فاجعه سیلاب در استان‌های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم قشم در کمک‌ به سیل زدگان و اعزام موکب انصارالمهدی(عج) شهرستان به خوزستان، شایسته تقدیر است اما باید سیل کمک‌های مردمی همچنان تداوم یابد.

انتهای پیام/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول