اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام جمعه موقت قشم:

کمک‌های مردمی روند خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان را شتاب می‌بخشد

امام جمعه موقت قشم با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار مهندسی سازه‌های شهری، گفت: استمرار و تشدید کمک‌های مردمی از طریق مراجع رسمی روند خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان را شتاب می‌بخشد.

 کمک‌های مردمی روند خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان را شتاب می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت الاسلام والمسلمین احمد غلامی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قشم اظهار داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نیروی مقتدر مردمی است که از آغاز فعالیت تا کنون برای حفظ دستاوردهای انقلاب با مجاهدت‌ شبانه‌روزی در کنار مردم ایفای نقش می‌کند.

وی با تبیین جایگاه طبیعت و اهمیت حراست از آن در منابع اسلامی، افزود: دین اسلام بر حفظ و نگه‌داری طبیعت تاکید داشته و در مواردی منابع طبیعی را امانت و حق‌الناسی می‌داند که باید به سلامت تقدیم آیندگان شود.

امام جمعه موقت قشم تصریح کرد: بخشی از خسارت‌های سیل اخیر در کشور ثمره نامهربانی با طبیعت و تجاوز به حریم رودخانه‌ها است که باید ضمن اصلاح ساختار مهندسی ساخت و سازها، لایروبی بستر رودخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامی، درگذشت جمعی از هم‌وطنان در سیلاب را تسلیت گفت و ادامه داد: اتحاد و همدلی مردم در عبور از بحران و همچنین آمادگی و حضور نیروهای مسلح و دولتمردان در کنار مردم از مواردی است که فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را تجلی بخشیده و در تسلی بازماندگان سهمی محسوس دارد.

وی با اشاره به عمق فاجعه سیلاب، اضافه کرد: استمرار و تشدید کمک‌های مردمی از طریق مراجع رسمی نظیر هلال احمر می‌تواند روند خدمات‌رسانی و گذر از مشکلات را تسریع کند.

امام جمعه موقت قشم انسجام و تعامل مسوولان رده‌های مختلف این شهرستان در کنار مردم، برای بسیج امکانات به جهت حفظ رفاه مهمانان نوروزی قشم در هنگام بارندگی‌ها را مطلوب و شایسته تقدیر دانست.

حجت الاسلام والمسلمین غلامی در تبیین شعار سال‌جاری اظهار داشت: تامین نیازهای ضروری کشور باید از طریق تولید ملی صورت پذیرد و در این راستا باید بر تولید کالاهای اساسی و استراتژیک از مجرای منابع داخلی تمرکز شود.

وی با انتقاد از وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: بواسطه بی‌تدبیری‌ها، کشور در بازه‌های زمانی گوناگون توان تامین نیازهای حداقلی مردم نظیر پیاز و دام و طیور را ندارد؛ باید از طریق الگو قرار دادن اقداماتی همچون فعالیت‌های قرارگاه سازندگی و خودکفایی از واردات بنزین از این مشکلات نیز عبور کرد.

امام جمعه موقت قشم در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه، بعثت خاتم الانبیا(ص) را نعمتی الهی برشمرد و گفت: پاسداشت بعثت با پایبندی به اخلاق اسلامی ممکن می‌شود و تقید به این موضوع از زیربنایی‌ترین مولفه‌های تقویت بنیان خانواده‌ها و رعایت انصاف از سوی اصناف و اقشار مختلف است.

انتهای پیام/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول