اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

225 کشته و زخمی در انفجار بمب در طرابلس

انفجار یک بمب مقابل یک قنادی در شهر بندری طرابلس در شمال لبنان در حالی که مردم مسلمان منطقه عید فطر را جشن گرفته بودند 225 کشته و زخمی برجای گذاشت.

225 کشته و زخمی در انفجار بمب در طرابلس

رخدادهای 31 خرداد 64

چکیده:

  • آیت الله امامی کاشانی: باید با قاطعیت بیشتر در مقابل صدام ایستاد.

 

  • آیت الله مشکینی: یکی از بهترین نهادها که تا به حال همیشه سربلند بوده جهاد سازندگی است.

 

  • نماینده سازمان ملل از اردوگاه بمباران شده پناهندگان عراقی در ارومیه بازدید کرد.

 

  • 225 تن از مسلمانان طرابلس لبنان در اثر انفجار کشته و زخمی شدند.

 

تاکید آیت الله امامی کاشانی بر ایستادگی در مقابل صدام

نماز جمعه این هفته تهران در اولین جمعه از ماه شوال و در چهارمین سالروز شهادت سردار دلیر اسلام دکتر مصطفی چمران به امامت حجت الاسلام و المسلمین امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به بمباران شهرهای ایران در شب های قدر گفت: شاید بعضی ها نمی دانستند که رژیم عراق اینقدر کثیف است که بمب بر سر مردم بی دفاع می ریزد، اینقدر دارد جنایت می کند و در شب قدر مبارک اینقدر جنایت کرد لذا باید با قاطعیت هر چه بیشتر در مقابل او ایستاد.

آیت الله امامی کاشانی افزود: من به آنهایی که اهل نمازند ولی در عین حال می گویند مردم از جنگ خسته شده اند و مردم از نظام جمهوری اسلامی حمایت نمی کنند موعظه می کنم که در فکرشان تجدید نظر بکنند. در بینش خود تجدید نظر بکنند. فکر کنند که برای چهار روز زندگی انسان نباید یک نظراتی بگوید یا بنویسد که دشمن هم فکر کند این گزارشات درست است و بعد دست به بمباران مناطق مسکونی بزند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: گر چه این دشمن با جنایتی که کرد جمهوری اسلامی را مستحکم تر کرده است ولی شما در پیشگاه خدا مسئولید توبه کنید این نوع حرف ها را نزنید و از این مصاحبه ها نکنید.(1)

 

تقدیر آیت الله مشکینی از خدمات جهادسازندگی

نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه این هفته شهر خون و قیام با شرکت اقشار مختلف مردم در مدرسه امام صادق(ع) و خیابان های اطراف به امامت آیت الله مشکینی با شکوه فراوان برگزار شد.

آیت الله مشکینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در رابطه با چهارمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام دکتر مصطفی چمران گفت: ما هرگز مجاهدات و فداکاری های ارزنده این شهید والامقام در راه خدمت به اسلام عزیز و تلاش های بی حدش در جبهه های نبرد حق علیه باطل را نمی توانیم فراموش کنیم و سرزمین خونین لبنان مظلوم و مناطق پرحماسه جنوب و غرب کشور خاطره شکوهمند و مجاهدات و  فداکاری های این سردار پر افتخار اسلام را هرگز از یاد نخواهد برد.

اما جمعه قم با اشاره به سالروز تاسیس جهادسازندگی نیز گفت: یکی از بهترین نهادها که تا به حال همیشه سربلند بوده جهاد سازندگی است.(2)

 

بازدید نماینده سازمان ملل از اردوگاه پناهجویان عراقی در ارومیه

خبرگزاری جمهوری اسلامی از ارومیه گزارش داد اردوگاه پناهندگان و مهاجرین کرد عراقی که اخیرا توسط هواپیماهای رژیم بعثی صهیونیستی عراق بمباران شده بود مورد بازدید «شون برنان» معاون تیم کارشناسی سازمان ملل مستقر در تهران  قرار گرفت. در این بازدید که یک ساعت به طول کشید کارشناس سازمان ملل از خانه های تخریب شده و نیز ساختمان های مسجد و مدرسه مورد هدف قرار گرفته و چندین محل اصابت بمب و راکت در اردوگاه عکس و کروکی تهیه کرد.

در هنگام بازدید از مدرسه اردوگاه در حالی که مادران کودکان و دانش آموزان شهید در مدرسه به شدت نسبت به رژیم عراق ابراز نفرت می کردند یکی از اهالی خطاب به کارشناس سازمان ملل گفت: در بمباران این مدرسه 20 کودک بیگناه شهید و حدود 40 تن مجروح شده اند. در بازدید از چشمه آب اردوگاه نیز یکی از اهالی منطقه گفت 26 نفر در اطراف این چشمه که موقع حمله در حال ظرف شستن و برداشت آب بودند به شهادت رسیدند.(3)

 

225 کشته و زخمی در انفجار بمب در طرابلس

انفجار یک بمب مقابل یک قنادی در شهر بندری طرابلس در شمال لبنان در حالی که مردم مسلمان منطقه عید فطر را جشن گرفته بودند 225 کشته و زخمی برجای گذاشت. انفجار باعث سوختن 50 اتومبیل شد و یک ساختمان 4 طبقه را با خاک یکسان کرد. شدت انفجار به حدی بود که اتومبیل های در حال عبور از جاده ساحلی بندر طرابلس به دریا پرتاب شدند. بر اساس گزارش ها آمار تلفات انفجار تاکنون به 75 شهید و 150 مجروح رسیده است. شماری از پیکرهای شهدا و مجروحین این انفجار نیز به دریا پرت شده است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 1 تیر 64، ص 8 و 17
2. جمهوری اسلامی، 1 تیر 64، ص 4
3. جمهوری اسلامی، 1 تیر 64، ص 9
4. جمهوری اسلامی، 1 تیر 64، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول